Skvělý dojem z doteku v každém voze SEAT

Vnímání automobilu všemi pěti smysly

Skvělý dojem z doteku v každém voze SEAT

/      Specializovaný tým ve společnosti SEAT se zabývá výhradně studiem pocitů zákazníků při kontaktu s povrchem různých dílů vozu

/      Více než tři roky výzkumu před uvedením modelu na trh jsou zapotřebí k tomu, aby bylo zaručeno, že řidiči budou vnímat nejvyšší úroveň preciznosti a kvality

 

Praha, 19/05/2016 - "Tento materiál se mi zdá být hladší. Mám z něho mnohem příjemnější pocit než z toho prvního," říká Sara, která je účastnicí slepého testu organizovaného Raúlem Funesem, inženýrem v oddělení haptických vjemů ve společnosti SEAT (interakce zahrnující dotek a hmat). Ve společnosti SEAT pracuje skupina odborníků, která se specializuje na výzkum dojmů uživatelů při kontaktu s povrchem dílů vnitřní výbavy vozidla a na jejich zdokonalování.

Práce, kterou vykonává Raúl se svým týmem, se týká "světa materiálů" a smyslového vnímání. Přestože se může zdát, že se jedná o poněkud subjektivní a obtížně posuzovatelnou oblast, podléhá všechno dokonalému hodnocení: "Než je nějaký model uveden do prodeje, pracujeme na něm více než tři roky," vysvětluje Raúl. Aby se zvýšila objektivita smyslového posuzování, podrobujeme díly automobilů každý rok více než 150 slepým testům: "Osobě, vykonávající test, zavážeme oči, aby se mohla zcela soustředit na hmatové vjemy. Je to příklad, jak analyzujeme a měříme faktor klouzání ruky po povrchu a konzistentnost některých materiálů."

A jaký je účel všech uvedených testů? Nabídnout pocit autentické kvality pomocí doteku. "Ať lidé stisknou jakékoli tlačítko, musí mít stejný pocit konzistentnosti. Výsledky naší práce lze pocítit v malých detailech i celkovém dojmu, který vůz zanechává."

Oblast haptických vjemů prochází nepřetržitou evolucí a také se přizpůsobuje budoucím technologiím. V současnosti, kdy jsou ve stále větší oblibě dotykové displeje, směřuje trend k eliminaci jednotlivých tlačítek. V tomto smyslu se Raúlovo oddělení zaměřuje na definování velikosti tlaku, který musí zákazník vyvinout na povrch displeje, nebo na zajištění souladu mezi uspořádáním všech prvků a přirozenými lidskými pohyby. Další oblastí, v níž pracují s haptickými vjemy, je definování prostorů pro odkládání předmětů, které řidiči obvykle používají, jako je například telefon, deštník nebo laptop. Cílem je navrhnout logické a užitečné odkládací prostory, jakož i zajistit přehledné uspořádání a funkčnost interiéru vozidla.

Vytváření dokonalého pocitu z kontaktu s povrchem, který by měl vůz svému majiteli poskytovat, je skutečně "jedinečná práce," říká Raúl. A to natolik, že pokaždé, když vysvětluje, co dělá, dostává otázku: "Skutečně lidé podrobně zkoumají každý malý detail vozu?"

Video ke stažení zde: https://www.youtube.com/watch?v=QpJ44XfGgqo

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 prodal SEAT na celém světě 400 000 vozidel, což je nejvyšší počet od roku 2007.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.

 

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji