Zákazník má vždycky pravdu

/   Nahlédneme do průběhu produktového výzkumu, v němž 300 až 500 potenciálních zákazníků hodnotí model během jeho vývoje

/   Účastníci posuzují a hodnotí interiér a exteriér vozidla na základě analýzy jeho komfortu, prostornosti, designu a dokonce i zvuku při zavírání dveří

 

Praha, 27/05/2016 - Muž otvírá zadní boční dveře vozu. Pak je zase zavírá. Naslouchá zvuku, který při tom vzniká. Zase je otvírá a zavírá, a to celé opakuje ještě dvakrát. Když je spokojen, udělá si poznámku na svém digitálním tabletu. Mezitím sedí na sedadle řidiče žena, která zapíná tlumená světla a vystupuje z vozu. Kráčí dopředu a zkoumá světlomety. I ona si dělá poznámku na svém tabletu. Poté nastupuje zpátky do vozu a zapíná dálkové světlomety. Opět vystupuje a znovu zkoumá světla, aby si posléze zapsala další poznámky.

To je jen ukázka několika úkolů, jimiž jsou pověřeni účastníci produktového výzkumu. Jedná se o potenciální zákazníky, kteří hodnotí interiér a exteriér vyvíjeného modelu dva roky před jeho uvedením na trh. Účelem výzkumu je "identifikovat aspekty, které lze vylepšit ve fázi, kdy máme ještě čas uskutečnit některé úpravy", vysvětluje Enrique Pastor, který nese zodpovědnost za produktovou strategii a výzkum trhu ve společnosti SEAT.

Těchto výzkumů se účastní 300 až 500 lidí, rozdělených do malých skupin. Někteří z nich se zaměřují na povrchové úpravy: "Je to měkké," říká žena, která přejíždí rukama po volantu. Vedle ní sedí muž, který čichá ke kůži na sedadlech, aby posoudil její vůni. Další účastník sedí na zadním sedadle, kde zkoumá, kolik má prostoru pro nohy, zatímco čtvrtý vnímá tuhost sedacích ploch sedadla. Pátý člověk za vozem hodnotí rozměry zavazadlového prostoru: "Je prostorný," šeptá si pro sebe. Všichni účastníci chodí kolem vozu a průběžně si odškrtávají části dotazníku na svém tabletu, zatímco prozkoumávají vozidlo jako odborníci.

Během tří let před uvedením nového modelu na trh jsou realizovány tři zákaznické výzkumy. První zkoumá uskutečnitelnost konceptu. Druhý se zaměřuje na produkt a poslední se věnuje v zásadě jeho postavení na trhu. Každý zákaznický průzkum je nesmírně přínosný, protože v několika případech byly na základě postřehů potenciálních zákazníků uskutečněny na příslušném modelu důležité úpravy. Enrique Pastor například vysvětluje: "U jednoho modelu, který brzy uvedeme na trh, bylo zjištěno, že je sedadlo řidiče příliš nízko, a byla přijata nezbytná opatření k jeho zvýšení." A dodal, že "kdyby byly konečné výsledky extrémně špatné, mohlo by dojít k posunutí termínu uvedení modelu na trh". Rychle však zdůrazňuje, že ve společnosti SEAT "se to ještě nikdy nestalo".

Video ke stažení zde:  https://youtu.be/9f1RbMFGNrU

 

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2016

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup), pokračují v úspěšné spolupráci navázané v roce 2015. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti se umístil v ETCC 2015 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod ETCC 2016 se jel začátkem dubna na francouzském okruhu Paula Ricarda v Les Castellet, další na Slovensku (Slovakiaring), poté budou následovat závody v Německu (Severní smyčka Nürburgringu), Španělsku (Vila Real), Francii (Magny-Cours) a Itálii (Imola).

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši více než 8,3 miliardy EUR a na celém světě poprvé od roku 2007 prodal více než 400 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji