Virtuální realita zkracuje dobu výroby prototypů o 30 %

Virtuální realita zkracuje dobu výroby prototypů o 30 %

/      SEAT používá virtuální realitu k optimalizaci výrobních procesů

/      Počet prototypů nezbytných před dokončením vývoje byl snížen na polovinu, což pozitivním způsobem ovlivňuje cenu produktu

/      V případě modelu SEAT Ateca bylo ve virtuální fázi realizováno více než 800 vylepšení

 

Praha, 29/09/2016 - Ve velké prázdné místnosti vidíme dva techniky, kteří mají na očích brýle Oculus s virtuální realitou. Jeden z nich má navíc rukavice, zatímco druhý obsluhuje ovládací prvky. První z nich zvedá ruku a jakoby se v prostoru něčeho dotýkal, zatímco druhý technik usedl do dřepu. Poté oba chodí dokola v kruzích. My nic z toho nevidíme, ale tito specialisté analyzují vůz, který bude za několik dní vystaven na Pařížském autosalonu. "Co si myslíš o tom odlišném kole?" "Je skvělé, perfektní" docházejí oba ke stejnému závěru.

 

Stejně jako v lékařství, vědě nebo videohrách je virtuální realita zásadní také v automobilovém průmyslu. SEAT tuto techniku používá již 20 let: "Pomáhá nám optimalizovat naše výrobní procesy a precizně vizualizovat produkt, který se chystáme vyrábět," říká Javier Díaz, vedoucí centra pro výrobu prototypů SEAT. Použitím této techniky se například podařilo zkrátit dobu výroby prototypů ve fázi před uvedením modelu na trh o 30 %.

 

Přínosy jsou značné. Dříve byly zapotřebí více než desetimetrové stoly, na nichž se rozkládaly konstrukční výkresy, nekonečné seznamy automobilových dílů a měsíce práce. Nyní však díky virtuální realitě stačí jeden jediný počítač pro vizualizaci kompletního vozidla, na němž lze mnohem rychleji realizovat případná vylepšení.

 

Tato technika snížila počet prototypů, vyráběných před uvedením modelu na trh, na polovinu. Optimalizace času a dalších zdrojů má pozitivní přínosy také pro zákazníka - nejen z hlediska preciznosti a kvality produktu, ale také na konečnou cenu.

 

Dobrým příkladem je nový SEAT Ateca, u něhož probíhal celý proces vývoje s využitím virtuální reality: "Více než tři roky uběhly od okamžiku, kdy jsme spatřili první skici, do zahájení prodeje tohoto vozu. Během této doby jsme analyzovali každý centimetr vozu a přijali bezpočet rozhodnutí, abychom jej zdokonalili. Konkrétně jsme ve virtuální fázi realizovali více než 800 vylepšení," dodává Javier.

 

Oba technici značky SEAT si sundali brýle. V tomto okamžiku se stále ještě jedná o utajovaný model. Budeme si tedy muset počkat, až spatříme skutečný vůz na nadcházejícím Pařížském autosalonu.

 

 

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2016

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup), pokračují v úspěšné spolupráci navázané v roce 2015. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti se umístil v ETCC 2015 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod ETCC 2016 se jel začátkem dubna na francouzském okruhu Paula Ricarda v Les Castellet, další na Slovensku (Slovakiaring), v Německu (Severní smyčka Nürburgringu), Portugalsku (Vila Real) a ve Francii (Magny-Cours). O letošním mistru ETCC se rozhodne ve dnech 30. září až 2. října 2016 na italském okruhu Imola.

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši více než 8,3 miliardy EUR a na celém světě poprvé od roku 2007 prodal více než 400 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji