Éra automobilů se zavazadlovým prostorem vpředu

Éra automobilů se zavazadlovým prostorem vpředu

/   Půl století dělí SEAT 850, rodinný automobil, který nahradil typ SEAT 600, od nového modelu Ibiza, nejprodávanějšího vozu španělské značky

/   Řízení s posilovačem, karoserie a spotřeba paliva patří mezi aspekty, které prošly největšími změna během uplynulých desetiletí

 

Praha, 24/01/2017 - Mezi modelem SEAT 850 a novým modelem Ibiza je "věkový rozdíl"
50 let. Pět desetiletí uplynulo od představení vozu, který byl nástupcem modelu SEAT 600 a jehož současným pokračovatelem je mimořádně úspěšný model Ibiza. Během více než 32 let nepřetržitého prodeje bylo prodáno téměř pět a půl milionu těchto kultovních vozů španělské značky. V tomto období se podoba automobilu změnila v mnoha ohledech k nepoznání:

 

-        Zavazadlový prostor pro pouhá dvě malá cestovní zavazadla

SEAT Ibiza má zavazadlový prostor s objemem až 430 litrů. Objem zavazadlového prostoru modelu 850 je však pouhých 175 litrů, takže je do něj možné naložit sotva dvě malá cestovní zavazadla. Zavazadlový prostor je navíc umístěn v přídi vozidla. Moderní vozidla mají zavazadlový prostor vzadu, což je mnohem lepší řešení z hlediska "komfortu i bezpečnosti", říká Isidre López, vedoucí sbírky historických vozů SEAT.

 

-        Karoserie: dřív bylo možné dosáhnout s nataženou rukou k oknu na straně spolujezdce, v současnosti je to nemyslitelné

Pro současné automobily je typický velmi odolný skelet karoserie, který chrání cestující. "Deformační zóny zajišťují, aby na prostor pro cestující působila co nejnižší nárazová energie." Vnitřní prostor je také důležitý. "V modelu 850 se můžete ze sedadla řidiče dotknout nataženou rukou okna na straně spolujezdce." Ibiza je však o 18 centimetrů širší, což zvyšuje pocit bezpečí.

 

-        Spotřeba paliva: poloviční

Konstrukce modelu SEAT Ibiza snižuje spotřebu paliva, protože má nižší aerodynamický odpor vzduchu, než model 850. SEAT Ibiza 1.4 TDI s výkonem
90 k spotřebuje v průměru 3,6 litru na 100 km, zatímco hodnota spotřeby je u modelu 850 dvounásobná - 7 l/100 km.

 

-        Sedadla: od "barových stoliček" s nízkým opěradlem ke komfortním "křeslům"

Sedadla modelu 850 měla "tenkou strukturu bez opěrky hlavy, s čalouněním tkaninou", něco "podobného jako barová stolička s nízkým opěradlem, která poskytovala oporu sotva 40 % těla". Nyní však "mají sedadla blízko ke komfortním křeslům, která poskytují oporu 80 % těla". "Jejich struktura optimalizuje správné držení těla, zejména v oblastech spodní části zad a krku" a jejich součástí je také opěrka hlavy, která zabraňuje poranění krční páteře v případě nárazu zezadu.

 

-        Řízení s posilovačem: dříve vyžadovalo otáčení volantem velkou sílu

"Je to jeden z největších vynálezů uplynulých desetiletí." Převod řízení je u modelu 850 mnohem méně strmé, takže musíte otočit volantem několikrát, aby se kola natočila, což znamená "nadměrnou námahu a přílišné úsilí pro ruce". Volant modelu SEAT Ibiza se naopak "ovládá velmi snadno". A důvodem je podle Lopéze skutečnost, že tento vůz "byl zkonstruován pro snadné řízení".

 

 

Video k dispozici zde: https://youtu.be/mgnD4k4WKcc

 

 

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2016 prodal SEAT na celém světě 410 200 vozidel, což je nejlepší výsledek od roku 2007.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

 

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji