Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji

NAŠI SERVISNÍ PARTNEŘI JSOU PŘIPRAVENI NA VAŠI NÁVŠTĚVU

Naším cílem jsou technická opatření realizovaná na všech dotčených vozech SEAT

Péče o naše zákazníky je naší nejvyšší prioritou. Proto jsme v uplynulých několika měsících nepřetržitě pracovali na vývoji technického řešení pro vozidla SEAT se vznětovými motory EA189, dotčenými případem s emisemi NOx. S potěšením Vás informujeme, že u těchto vozidel jsme nyní připraveni realizovat příslušná opatření a potřebná řešení.

Rádi bychom Vás proto pozvali k návštěvě autorizovaného servisního partnera SEAT za účelem aktualizace softwaru, která je samozřejmě zcela bezplatná.

Také bychom Vás rovněž chtěli ujistit, že všechny nové vozy SEAT, vybavené motory, které splňují požadavky normy EU6, nejsou výše uvedeným problémem dotčeny. Žádný z aktuálně vyráběných vozů SEAT není poháněn motorem EA189. V každém případě Vás ujišťujeme, že všechny vozy SEAT splňují nejvyšší možné technické a bezpečnostní standardy.

Extra informace

EA189 technické video

Zjistěte relevantní informace k EA189 v přiloženém videu.

Majitelé vozů

Zkontrolujte si jednoduše Váš vůz

Je snadné zjistit, zda Váš vůz potřebuje servisní opatření. Stačí jen vložit číslo VIN Vašeho vozu do políčka níže a okamžitě se dozvíte, zda je nezbytná další akce.

Zkontrolujte si vůz online

ČÍSLO VIN

ČÍSLO VIN

Číslo VIN je unikátní kombinace 17 písmen a čísel, které jsou přiděleny Vašemu vozu během výroby. S tímto unikátním kódem jsme schopní zjistit informaci, zda-li je Váš vůz dotčen či nikoliv.

NAJDĚTE ČÍSLO VIN NA VAŠEM VOZE

Nejsnazší cesta, jak zjistit Vaše číslo VIN, které je přiřazeno Vašemu vozu je podívat se zvenku na čelní u řidiče, kde v rohu uvidíte malý štítek s uvedeným číslem VIN. Jedná se o místo, kde se uvnitř potkává přístrojová deska s čelním sklem.

DOKUMENTACE

Číslo VIN můžete take najít v sekci "E" ve Vašem technickém průkazu, který náleží Vašemu vozu. Číslo začíná VSSZZZ a dále kombinací různých čísel a písmen, které identifikují Váš vůz.

FAQ - Opatření na podporu důvěry značky SEAT

Jaké nároky vyplývají spotřebitelům z opatření na podporu důvěry (TBM)?

S opatřením na podporu důvěry sděluje SEAT svým zákazníkům, že bude řešit eventuelní reklamace, které souvisí s technickými opatřeními u vozidel se vznětovými motory typu EA189 a které se týkají určitých součástí motoru a systému dodatečné úpravy výfukových plynů.

Opatření na podporu důvěry platí celkem pro 11 součástí systému zpětného vedení výfukových plynů, systému vstřikování a systému dodatečné úpravy výfukových plynů: lambdasonda, snímač teploty, přepínací ventil zpětného vedení výfukových plynů, ventil zpětného vedení výfukových plynů, snímač diferenčního tlaku, vstřikovací tryska, vysokotlaké čerpadlo, rozdělovací lišta (paliva), tlakový regulační ventil, snímač tlaku, vstřikovací potrubí.

Bezplatné opatření na podporu důvěry platí po dobu 24 měsíců od provedení technického opatření a až do celkového nájezdu max. 250.000 kilometrů při uplatnění nároku (podle toho, co nastane  dříve).

Opatření samozřejmě platí i zpětně pro všechna vozidla, která již byla upravena.

 

Toto opatření na podporu důvěry nemá žádný vliv na prohlášení od SEAT, že technickými opatřeními zákazníkům nevznikají žádné nevýhody po stránce životnosti motoru a systému dodatečné úpravy výfukových plynů. Regulační orgány potvrdily, že technické opatření splňuje všechny zákonné požadavky a nezpůsobuje žádná zhoršení, týkající se spotřeby paliva, emisí CO2, výkonu, maximálního krouticího momentu motoru a akustických emisí. S opatřením na podporu důvěry Volkswagen opět jasně signalizuje, že s aktualizací nejsou spojeny žádné negativní vlivy na životnost vozidla. Cílem tohoto opatření je posílit důvěru zákazníků ve spolehlivost technických opatření a povzbudit je k tomu, aby si u svého vozu nechali opatření provést.

Detailní informace o podmínkách a rozsahu opatření na podporu důvěry mohou zákazníci získat u všech partnerů koncernových značek a také online.

 

Všichni zákazníci se mohou samozřejmě obrátit na příslušné oddělení péče o zákazníky prostřednictvím pošty, e-mailu nebo telefonicky.

Co je to „opatření na podporu důvěry“ značky SEAT?

Prostřednictvím opatření na podporu důvěry informuje SEAT své zákazníky, že bude zohledňovat všechny podněty zákazníků následující po implementaci servisních opatření na vozidlech s naftovými motory typu EA189 (dále jen "technické opatření"), a která se vztahují k určitým dílům motoru a systému úpravy výfukových plynů. Opatření na podporu důvěry platí po dobu 24 měsíců od okamžiku, kdy byla na voze provedena technická opatření, a pouze pro vozidla, která mají ujeto méně než 250,000 km v okamžiku, kdy je opatření na podporu důvěry uplatněno (platí to, co nastalo dříve).
 

SEAT nadále prohlašuje, že implementace technického opatření nemá nepříznivý vliv na hodnoty spotřeby paliva, hodnoty emisí CO2, výkon motoru, točivý moment, emise hluku nebo životnost motoru a jeho dílů. Všechny hodnoty relevantní pro typové schválení vozu zůstávají platné. To bylo potvrzeno různými odpovědnými regulačními orgány v průběhu schvalování technických opatření.

Prostřednictvím opatření na podporu důvěry vysílá SEAT jasný signál, že aktualizace softwaru nemá negativní účinky na životnost vozu. Toto opatření má posílit důvěru zákazníků v technická opatření a má povzbudit ochotu většího počtu zákazníků nechat na svém voze technická opatření provést.

Zákazníci budou moci vůz brzy obdržet podrobné informace o podmínkách a rozsahu opatření na podporu důvěry od všech autorizovaných prodejců a servisů SEAT.

Které značky nabízejí vstřícné opatření a které modely jsou dotčeny?

Vstřícné opatření se týká všech modelů vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen užitkové vozy s naftovým motorem typu EA189, na kterých byla provedena technická opatření.  

Koho se opatření na podporu důvěry týká?

Opatření na podporu důvěry bude nabídnuto všem zákazníkům značky SEAT, jejichž vozy jsou vybaveny naftovým motorem typu EA189 a na kterých byla provedena technická opatření jako součást servisní akce 23S1 spojené s tématem diesel. Týká se pouze vozů s nižším počtem ujetých km než 250,000 km v době uplatnění opatření na podporu důvěry. Aby měl zákazník oprávnění opatření na podporu důvěry uplatnit, musí předložit důkaz o tom, že byla provedena všechna opatření doporučená výrobcem týkající se servisu a údržby (to znamená, že se to týká vozů s úplnou servisní historií).

Opatření na podporu důvěry se rovněž vztahuje na všechny oprávněné zákazníky, na jejichž vozech již byla technická opatření provedena, a to od data, kdy byla technická opatření provedena. Opatření na podporu důvěry se vztahuje k identifikačnímu číslu číslu (VIN) a platí i pro nového majitele, pokud je vůz prodán během doby 24 měsíců od provedení technického opatření.

Opatření na podporu důvěry platí celosvětově s výjimkou USA, Kanady a Jižní Koreje, pro které platí odlišná úprava.

Pro které díly platí opatření na podporu důvěry?

Opatření na podporu důvěry zahrnuje celkově následujících 11 komponentů systému EGR, systém vstřikování paliva a systému následné úpravy emisí: lambda sondu, teplotní senzor, přepínací ventil EGR, ventil EGR, senzor rozdílu tlaku EGR, vstřikovač, vysokotlakové čerpadlo, palivovou lištu, ventil pro kontrolu tlaku, tlakový sensor, vysokotlaké potrubí.

Opatřením na podporu důvěry zůstává nedotčeno stanovisko značky SEAT, že technická opatření nemají negativní vliv na životnost motoru a jeho komponentů. SEAT předložil regulačním orgánům důkazy a tyto orgány potvrdily, že technická opatření splňují všechny právní požadavky a nemají negativní vliv na hodnoty spotřeby paliva, hodnoty emisí CO2, výkon motoru, točivý moment a emise hluku.

Jaké jsou podmínky pro opatření na podporu důvěry?

1) Opatření na podporu důvěry

·        může být uplatněno pouze vůči autorizovanému servisnímu partnerovi a posuzováno a prováděno pouze autorizovaným servisním partnerem,

·        se týká stížností na materiály použité a práce prováděné na následujících komponentech EGR, systému vstřikování paliva a systému následného ošetření emisí: lambda sondě, teplotním snímači, přepínacím ventilu EGR, ventilu EGR, senzoru rozdílu tlaku EGR, vstřikovači, vysokotlakém čerpadle, palivové liště, ventilu kontroly tlaku, tlakovém snímači, vysokotlakém potrubí,

·        nezahrnuje poskytnutí jakýchkoli souvisejících služeb (např. poskytnutí náhradního vozu), výdaje zákazníka v souvislosti se technickým opatřením, náhrady újmy atd.

(2) za podmínky, že

·        předmětný vůz s dieselovým motorem EA 189 se zúčastnil servisní akce 23S1

·        byl vůz správně servisován v souladu se servisním plánem, aktualizacemi, servisními opatřeními a svolávacími akcemi podle požadavků značky SEAT

(3) a pokud nenastal žádný z následujících případů:

·        případ přirozeného opotřebení, tzn. zhoršení stavu vozu užíváním,

·        majitel nebo neautorizovaný servisní partner nebo prodejce vůz neopravil nebo neservisoval řádně (např. použitím neoriginálních dílů atd.),

·        nebyly dodrženy pokyny týkající se provozu, údržby vozu a péče o něj, jak jsou např. uvedeny v návodu k obsluze,

·        komponent byl poškozen třetí stranou nebo následkem externích podmínek jako jsou nehoda, bouřka, krupobití, záplavy atd.,

·        jde o stížnosti týkající se přílišného zanesení filtru DPF,

·        do vozu byly instalovány díly výrobcem neschváleným způsobem nebo byl vůz změněn výrobcem neschváleným způsobem (např. v rámci chip tuningu),

·        vůz byl nesprávně používán, např. byl v rozporu s doporučením výrobce používán pro motoristické soutěže nebo byl přetížen,

·        držitel vozu neuplatnil požadavek v přiměřeném čase,

·        držitel vozu neposkytl značce SEAT příležitost vyřešit záležitost v přiměřeném čase.

Platí opatření na podporu důvěry, i pokud se můj vůz již zúčastnil technického opatření?

Ano. Opatření na podporu důvěry je platné i zpětně pro všechny vozy, které se zúčastnily technického opatření již v minulosti, a to ode dne provedení technického opatření (pokud jsou splněny všechny další předpoklady pro Opatření vytvářející důvěru).

Pokud by Vám vznikly náklady na úkony v souvislosti s účastí na technickém opatření, potom SEAT prověří, zda jsou u Vás splněny předpoklady Opatření pro podporu důvěry a zda SEAT převezme náklady, které u Vás vznikly. Žádosti o převzetí nákladů musí být doručeny autorizovanému servisnímu partnerovi SEAT v zemi, kde byly úkony provedeny, nejpozději do 31. prosince 2017."

FAQ - Dieselové motory EA189

Týká se problém vozidel SEAT?

SEAT v minulosti montoval do svých vozidel motory typu EA189.
Postiženy jsou pouze modely SEAT s 3- a 4-válcovým vznětovým motorem (EA189) od výrobního období 2009. 
(Tyto motory jsou v modelech SEAT Ibiza 6J, Toledo NH, Alhambra 7N, Altea 5P, Leon 1P a Exeo 3R).

Jakých motorů se to konkrétně týká?

U rodiny motorů typu EA189 se v podstatě jedná o 3- a 4-válcové vznětové motory. V modelech SEAT jsou to motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6l a 2,0 l.

Jsou eventuálně postižená vozidla SEAT provozuschopná a bezpečná?

Ano, můžeme potvrdit, že veškerá eventuálně postižená vozidla jsou absolutně bezpečná a provozuschopná. Vozidlo je možno bez omezení dále používat.

Je používání těchto motorů v Evropě nelegální?

Volkswagen AG v současnosti vyšetřuje, zda se jedná o porušování evropského emisního nařízení či nikoliv. Budeme Vás informovat tak rychle, jak jen to bude možné.

Co mám dělat, pokud se domnívám, že je moje vozidlo vybaveno dotčeným motorem?

Zde si můžete zadáním kódu VIN zkontrolovat, zda je dotčeno Vaše vozidlo SEAT. Jakmile budeme mít k dispozici technické řešení, vyzveme Vás k návštěvě servisu k provedení servisního opatření pro vznětové motory EA 189. Volkswagen AG zaručuje, že pro zákazníky z toho nebudou plynout žádné náklady.

Bude mě to něco stát?

Volkswagen AG přijímá plnou zodpovědnost za veškeré náklady spojenými s nezbytnými technickými opatřeními.

Musím svůj vůz nechat zkontrolovat?

V okamžiku dostupnosti technického řešení Vás bude společnost SEAT kontaktovat.

Jsou dotčeny také některé motory emisní normy EU6?

Ne, všechny nové vozy SEAT v EU plní emisní normu EU6 a jsou bez výjimky plně v souladu se zákonnými regulemi.

Jsou v současnosti prodávána vozidla SEAT s příslušným vznětovým motorem (EA189)?

Ne, aktuálně není tento motor do vozidel značky SEAT montován.    

Jak funguje první kontakt pro zákazníky s dotčenými vozidly?

Kontaktujte Vámi zvoleného servisního partnera značky SEAT.

Koho mám kontaktovat, pokud můj vůz vykazuje problémy po implementaci technického řešení?

Dotčení zákazníci mohou být ujištěni, že technická opatření budou úspěšně implementována a nebudou mít nepříznivý vliv na spotřebu paliva, emise CO2, výkon motoru, maximální točivý moment ani hlučnost. Toto bylo klíčovým předpokladem pro schválení technických opatření odpovědnými orgány. Pokud byste i přesto měli problém se svým vozem, obraťte se prosím na Vašeho nejbližšího servisního partnera značky SEAT.

Obdržím potvrzení od servisního partnera SEAT o provedení technického opatření? Co mám dělat, když potvrzení ztratím?

Ano, od servisního partnera SEAT obdržíte potvrzení, že technické opatření bylo úspěšně provedeno. Pokud jste potvrzení ztratili nebo jste jej neobdrželi, kontaktujte prosím svého servisního partnera SEAT.

Jsem držitelem dotčeného vozidla a bydlím v zemi, kde příslušné orgány zákonem nevyžadují provedení servisního opatření. Rozhodl jsem se proto neprovést technické opatření na svém voze. Mohu i nadále dočasně cestovat do zemí, kde je technické opatření předmětem zákonné povinnosti (např. Německo)?

Zákazník se rozhoduje nezávisle, zda nechá provést technická opatření na dotčeném vozidle. Avšak zaznamenáváme situace, kdy v zemích, kde příslušné orgány zákonně rozhodli o povinnosti provést technická opatření, mohou být ukládány sankce v případech, kdy technická opatření na dotčených vozidlech nejsou v určitém termínu realizována. Přesto předpokládáme, že můžete své vozidlo dočasně používat i v zemích se zákonnou povinností provedení technického opatření (například během dovolené).

Proč je na mém voze nutno provést technické opatření?

V řízení motoru byla u vozidel s dotčenými motory použita softwarová funkce, která detekovala jízdní křivku oficiální typové zkoušky. V závislosti na detekci jízdní křivky přepíná řízení motoru mezi dvěma různými režimy: režim 1 s optimální obsahem NOx pro testovací podmínky nebo režim 2 pro optimální hodnoty částic v silničním provozu.

Jsem vlastníkem dotčeného vozidla a žiji v EU28. Rozhodl jsem se, neúčastnit se opatření pro implementaci softwaru. Co se stane, pokud se trvale nastěhuji do země, ve které je technické opatření povinné a budu si s sebou chtít vzít své vozidlo?

Vozidlo musíte v této zemi registrovat. Obvykle budete informován úřady o tom, že musíte nechat provést aktualizaci během určené doby. Kontaktuje servisního partnera SEAT v zemi Vašeho nového bydliště.