Pro co nejlepší webový zážitek
Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit všechny cookies

SEAT

Všechny barvy duhy

04.09.2019
  • Bílá je na celém světě nejrozšířenější barvou automobilů, za ní následuje černá a šedá

  • V Indii nejezdí téměř žádná černá vozidla, zatímco červená je velmi oblíbená ve Středomoří

  • Na výběr barvy má vliv klima, osobní vkus a pověry

Praha, 04/09/2019. Automobilové odvětví zažívá revoluční vývoj, sahající od elektrické mobility až po digitalizaci. Zákazníky, kteří si kupují nový automobil, čeká však i dnes onen výjimečný okamžik, v němž si vybírají barvu svého budoucího vozu. Na základě čeho se každý den rozhodují tisíce zákazníků na celém světě?

 

Bílá je nejžádanější

Podle údajů společnosti Axalta Coating Systems je bílá nejoblíbenější barvou na světě. Této barvě dává přednost 39 % majitelů osobních vozů. Bílá je tak již sedmým rokem v řadě na vrcholu žebříčku. Tyto statistiky se shodují s daty značky SEAT, jejíž zákazníci ve velkých počtech preferují bílou barvu.

Převaha bílé je však závislá na regionu. Například v Asii je tato barva mimořádně módní. Šest z deseti prodaných vozů v Číně je bílých. Na druhé straně v Evropě a v USA je její podíl cca 25 % podle společnosti Axalta.

V případě značky SEAT dominuje bílá barva deseti největším trhům s výjimkou Nizozemí, kde jsou nejpopulárnějšími barvami šedá a černá. Z nejvýznamnějších trhů značky SEAT patří největší podíl bílých automobilů Španělsku s 45 % prodeje.

"Je to čistá, univerzální barva, která odráží sluneční světlo v teplých regionech s intenzivním slunečním svitem, podobně jako domy na středomořských ostrovech, jejichž bílé nátěry exteriéru vytvářejí v místnostech příjemnější prostředí," vysvětluje Jordi Font z oddělení barev a materiálů ve společnosti SEAT.

Černá a šedá na dalších místech

Černá je druhá nejoblíbenější barva na světě s 16% podílem. Ale rozdíly mezi zeměmi jsou i v tomto případě velké. Celkem 22 % všech vozů v Japonsku je černých, zatímco v Indii černé vozidlo téměř nepotkáte, zčásti proto, že lidé vnímají černou jako barvu, která soustředí více tepla. Černé vozy SEAT jsou mimořádně oblíbené v Alžírsku a Nizozemí. Naopak v Mexiku je černá až na šestém místě. V Turkmenistánu je černá dokonce oficiálně zakázána, protože přináší neštěstí.

Šedou barvu si pro svůj vůz volí 11 % zákazníků na celém světě a podle společnosti Axalta se těší stejné oblibě jako stříbrná. Stříbrná je mimořádně oblíbená v již zmíněné Indii, kde má 30% podíl, zatímco pouze 6 % čínských zákazníků má vůz v této barvě. Co se značky SEAT týče, šedá je druhou nejoblíbenější barvou v zemích, jako je Německo, Španělsko, Velká Británie, Francie, Itálie, Rakousko a Švýcarsko.

"Rozdíly mezi regiony vysvětluje několik faktorů, od klimatu a asociací barev se štěstím či neštěstím až po země, v nichž jsou automobily stále považovány za symbol společenského postavení, a proto si pro ně zákazníci vybírají elegantnější barvy. Proto mícháme rafinované odstíny, aby si všichni zákazníci mohli vybrat ideální barvu, která bude ladit s jejich životním stylem. Nesmíme ani zapomenout na skutečnost, že si zákazníci vybírají nejprve model a pak barvu," říká Jordi.

Středomořská červená

U méně oblíbených barev jsou specifika jednotlivých regionů ještě zřetelnější. Například v Evropě a USA má prominentní postavení s 10% podílem modrá barva, zatímco v Číně se s modrou prakticky nesetkáte.

Středomořské země preferují zářivější barvy. Ve Španělsku je u zákazníků značky SEAT třetí nejoblíbenější barvou červená, která je na čtvrtém místě v Itálii a šestá na trzích, jako je Švýcarsko.

Podle segmentů: Rozhodujícím faktorem je nejen zeměpisná poloha, ale také druh vozu. "Sportovní model nebude mít stejnou paletu barev jako SUV, které vyžaduje zemité odstíny a jiné barvy, jež lépe ladí s přírodou. Malé automobily mohou mít jednoduché zářivé barvy, zatímco u větších vozidel převažují spíše tmavé metalické odstíny," říká Jordi. Například 34 % luxusních SUV v Evropě je černých, zatímco u kompaktních vozů je to o polovinu méně. Na druhé straně pouze 3 % majitelů luxusních SUV volí červenou, jejíž podíl u kompaktních vozů činí 10 %.

Rozmanité osobní preference, ale jeden společný cíl: Řidiči si vybírají barvu, která jim nejlépe vyhovuje. "Design je rozhodujícím faktorem při výběru modelu a v něm hrají zásadní roli barvy a materiály. Nesmíme zapomínat, že výběr barvy je velmi osobní záležitostí a vyjadřuje, jak chtějí být lidé vnímáni ostatními. A já bych dokonce řekl, že budoucnost bude charakterizována ještě větším výběrem pro individualizaci, jak ukazuje model Arona, který je nabízen s 68 různými barevnými kombinacemi," uzavírá Jordi.

Video ke stažení zde: https://youtu.be/FX63B1_LCho

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2018 prodal SEAT 517 600 vozidel, což je nejvyšší počet v 68leté historii značky, a dosáhl zisku po zdanění 294 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje téměř 10 miliard eur.

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Kontakt pro média

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

www.seat.cz

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz