Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji
Nový způsob měření spotřeby a emisí

WLTP – Nová metodika

WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) je nová metodika měření emisí, a tím i spotřeby paliva, osobních vozidel. WLTP nahrazuje dosavadní evropskou metodiku NEDC (New European Driving Cycle; tzv. kombinovaný cyklus EU), používanou od roku 1997.

Parametry měření

Tři hlavní faktory, které ovlivňují výsledky testu

Aerodynamika

Čím větší má automobil aerodynamický odpor vzduchu, tím více paliva spotřebuje. Čím aerodynamičtější je automobil, tím menší má aerodynamický odpor vzduchu, což má vliv na dlouhodobou hospodárnost.

Valivý odpor pneumatik

Valivý odpor, způsobovaný deformacemi pneumatik, snižuje za jízdy hospodárnost. Proto je důležité, aby také konstrukce pneumatik umožňovala co nejvyšší hospodárnost provozu.

Hmotnost

K uvedení těžkých předmětů do pohybu je zapotřebí vynaložit více energie. Čím je tedy automobil lehčí, tím méně paliva spotřebuje ke svému pohybu. Nízká hmotnost se jednoduše rovná hospodárnosti a navíc také vylepšuje ovladatelnost vozu.

S metodikou WLTP je vše jasnější

Co je vůbec WLTP?

Pokud si chcete koupit auto, určitě vás budou zajímat hodnoty spotřeby a emisí. Zde si přečtěte, proč se zavedla nová forma testovaní a jakou testovací metodou se takové informace nyní zjišťují. 

Další informace

Dobré důvody pro WLTP

WLTP s sebou přináší realističtější průměrnou spotřebu paliva na základě skutečných údajů shromážděných po celém světě. Přečtěte si, jaké změny přicházejí se zavedením nového zkušebního postupu.

Další informace

NEDC a WLTP: techniky měření

Od podzimu 2017 byl postup měření NEDC nahrazen WLTP. Nové parametry testu poskytují realističtější hodnoty.O tom, jak se liší postupy v praxi, si můžete přečíst zde:

Další informace

NEDC vs. WLTP

Delší vzdálenosti, kratší životnost: WLTP uvádí zkušební postup pro měření spotřeby paliva a hodnot CO2 vozidla. Takto se liší jízdní cykly:

NEDC ve zkratce

Standardizovaný jízdní cyklus NEDC byl zaveden Evropskou unií v roce 1992 a vztahuje se na všechna osobní a lehká užitková vozidla. Cílem bylo poskytnout srovnatelné údaje mezi výrobci. 

Zkušební parametry:

  • Teplota ve zkušební komoře je 20-30 ° C.
  • Délka testovací jízdy je 11 km a jeden cyklus trvá 20 minut.
  • Cyklus se skládá ze dvou fází: A) 13 minut cesta městem
    B) 7 minut na dálnici
  • Průměrná rychlost je přibližně 33 km/h, maximální 120 km/h.
  • Životnost produktu je 25%.
  • Jsou uvedeny body řazení pro modely s manuální převodovkou.
  • Zvláštní vybavení a klimatizace nejsou brány v úvahu.

WLTP ve zkratce

Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure(WLTP) je celosvětově harmonizovaná zkouška pro osobní a lehká užitková vozidla. Platí od 1. září 2017 a poskytuje více dynamických parametrů pro realističtější údaje o spotřebě.

Zkušební parametry:

  • Teplota ve zkušební komoře je 23 ° C.
  • Délka trati je 23 km a cyklus trvá 30 minut.
  • Skládá se ze čtyř fází (nízká, střední, vysoká, extra vysoká).
  • Průměrná rychlost je 47 km/h, maximální přes 130 km/h.
  • Životnost je 13%.
  • Úrovně pro řazení se počítají individuálně pro každé vozidlo předem.
  • V hodnocení je zahrnuta hmotnost vozidla a další vybavení.
  • Měří se všechny možné kombinace motorů a převodovek.

Cíle nové metody měření.

Cyklus jízd WLTP definuje zkušební parametry pro stanovení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Výhody na první pohled:

Transparentnost

Možnost lépe odhadnout skutečnou každodenní spotřebu vozidla. WLTP zobrazuje běžnější profil řízení než předchozí standard NEDC. Ten se podobá spíše omezenému laboratornímu testu, aniž by realisticky odrážel skutečnou spotřebu. Protože hodnoty spotřeby byly dříve měřeny za abstraktních laboratorních podmínek, nová metoda díky vylepšeným zkušebním parametrům umožňuje přesnější předpověď skutečné spotřeby vozidla. WLTP slibuje, že simuluje realistické chování při řízení. A s tím přináší i mnohem realističtější výsledky spotřeby a emisí.

Srovnatelnost.

Nový standard WLTP zajišťuje srovnatelné výsledky testů po celém světě. Jedním z hlavních cílů procesu WLTP je jednotné stanovení emisí výfukových plynů a spotřeby energie pro různé typy pohonů, jako je benzín, nafta, CNG nebo dokonce elektřina. Pokud je postup měření WLTP cyklu správně dodržován, musí vozidlo stejného typu vždy poskytovat stejný výsledek testu ve všech částech světa. Spotřeba paliva a emise jsou proto spolehlivě a reprezentativně měřeny na základě dynamického jízdního profilu

Ochrana přírody.

Reálnější údaje o spotřebě pomáhají dosahovat mezinárodních cílů v oblasti klimatu a méně znečišťují životní prostředí. Snižování emisí CO2 je klíčovou otázkou ve vývoji vozidel. Díky WLTP lze srozumitelně ověřit dodržování mezinárodních předpisů týkajících se limitů emisí CO2. V roce 2010 bylo v EU vypuštěno pouze 4,72 mld. Tun emisí CO2, z toho 19% pocházelo ze silniční dopravy *. Proto chce Evropská unie do roku 2020 snížit emise o 20% **. Tento cíl má být implementován pomocí WLTP. Protože stejně jako spotřeba paliva, emise CO2 vozidla závisí na modelu. WLTP vytváří větší transparentnost ve srovnání spotřeby energie a emisí CO2. Naměřené hodnoty jsou tedy nezávislé na výrobci a typu vozidla. Proto lze očekávat, že jednotlivé modely a jejich motory budou optimalizovány ve prospěch ochrany klimatu.

*) Údaje se vztahují k dokumentu " "Mobilität der Zukunft - sicher und geprüft", 16.03.2015, Verband der TÜV e.V. **) Údaje se vztahují k dokumentu z roku 2013 o "CO2-Regulierung für Pkw" Ústavu pro výzkum a vývoj německé ekonomiky v Kolíně nad Rýnem

Jednoduše ušetříte palivo.

Spotřeba paliva vašeho vozu závisí na mnoha faktorech, které nemůžete ovlivnit. Velkou část vaší spotřeby však můžete ušetřit pomocí jednoduchých triků.

S lehkou nohou a bez stresu

Předvídání
Méně stresu a úspornější: Kdo jezdí klidně a rovnoměrně, brzdí málo, proplouvá dopravou, nechává své vozidlo dojíždět a využívá hybnost, spotřebovává podstatně méně paliva a cestuje uvolněněji. Také na dálnici: místo 160 jeďte 130 km h a ušetříte palivo. Mimochodem, předvídaný styl jízdy také pomáhá vyhnout se přetěžování vozu z technického hlediska.

Řaďte dříve, dojedete dál.

Jízda na nejvyšší možný stupeň.

30 km/h na trojku - časné řazení pomáhá šetřit: Nízká rychlost jízdy poškozuje motor? To není založeno na pravdě. Motory TDI a TSI milují jízdu na třetím rychlostním stupni při rychlosti 30 km /h - vyvíjejí úžasný tahový výkon při pouhých 2000 ot/min. Při nutnosti manévru stačí vložit druhý převodový stupeň. A při řazení nahoru můžete jeden rychlostní stupeň přeskočit. Vždy zvolte nejvyšší možný převodový stupeň.  50 km/h při pátém rychlostním stupni není pro mnoho vozidel žádný problém: pokud vaše vozidlo jede hladce a akusticky, rychlost není příliš nízká.

Vyšší komfort, nižší spotřeba.

Příslušenství v autě také ovlivňuje spotřebu.

Ušetřete až 2 litry. Příslušenství usnadňuje řízení vozidla - pokud jej používáte příliš, zvyšuje se i vaše spotřeba paliva. Například klimatizace spotřebovává palivo - a ne málo. Pro snížení a udržení vnitřní teploty v letním období se spotřebují až 2 l/100 km při nízkých rychlostech! Před jízdou můžete také snížit teplotu ventilací a na chvíli stáhnout okna. Stačí jen zapřemýšlet, které příslušenství používáte - a zdali jej zrovna nutně  potřebujete.

Ledově chladný s teplým motorem.

Vyvarujte se krátkých tras.

Kombinované cesty = výrazná úspora. Motor spotřebuje nejvíce, když je chladný. Pokud cestujete na velmi krátkou vzdálenost, můžete rychle spotřebovat až 30 l / 100 km! Pokud však jedete dál, postupně šetříte palivo. Protože v tomto případě může motor dosáhnout vhodné provozní teploty a spotřebovat mnohem méně.

Nechte to plavat

Plachtit bez paliva.

0.0 litrů - to je tak, když jedete zdarma: Se správnými jízdními technikami opravdu můžete ušetřit.Věděli jste, jak dosáhnout přesně 0.0 l / 100 km "v tuto chvíli"? Při plachtění s vloženým ozubeným kolem! Je to moment, kdy je palivo přerušeno a mezitím nespotřebujete ani jednu kapku paliva. Tento chytrý způsob je nejvhodnější, pokud využíváte také brzdění motorem. A to při jízdě z kopce nebo při brzdění na červenou. I při vyřazení spotřebováváte výrazně méně. To je obzvláště účinné, pokud můžete díky dlouhým jízdním stylům vyrazit na dlouhé vzdálenosti.

Nezapomínejte na pneumatiky

Zkontrolujte tlak vzduchu v penumatikách.

Úspora až 15% jen s trochou vzduchu. Úspora paliva začíná ještě před jízdou - s jednoduchou kontrolou tlaku v pneumatikách! Valivý odpor představuje až 15% celkové spotřeby. Pokud nahustíte pneumatiky na tlak v pneumatikách doporučený pro plné zatížení (hodnoty jsou uvedeny v krytu palivové nádrže), váš valivý odpor - a tím i spotřeba - se sníží. Při nákupu pneumatik věnujte pozornost co nejnižšímu valivému odporu - to ušetří až 3% paliva a jízda je navíc tišší.

Na cestách

Snižte odpor vzduchu.

Příznivá aerodynamika je klíčem k nízké spotřebě paliva, zejména při vyšších rychlostech. Karoserie vozů SEAT sou proto navrženy tak, aby umožňovaly co nejméně odporu větru. Střešní konstrukce, jako jsou nosiče kol a střešní boxy, však tuto výhodu ruší. Mezi víkendy na lyžích nebo na horských kolech má smysl dočasně sundat střešní nosič.

Správný olej je pro motor nepostradatelný

Vyberte správný olej.

Čím dříve bude motor promazán, tím rychleji bude pracovat s nižšími emisemi. To je důležité zejména pro studené starty a krátké cesty. Dobrý motorový olej proto musí udělat hlavně jednu věc - rychle distribuovat olej v motoru.

Hladké tekoucí oleje jsou v tomto nejlepší. S nimi snižujete spotřebu paliva až o 5% ve srovnání s konvenčními oleji. Téměř všechny modely SEAT jsou proto již z výroby vybaveny oleji s hladkým chodem.

Úspora peněz může být tak jednoduchá.

Vyhněte se zbytečnému nákladu.

Ušetřete až 0,3 litru - každý kilogram zavazadel stojí palivo. Hmotnost 100 kg zvyšuje spotřebu až o 0,3 l / 100 km. Zamyslete se nad tím, co s sebou vozíte. Ušetřit můžete i při tankování paliva. Naplňte nádrž pouze na polovinu, pokud jezdíte na krátké trasy. Protože plná nádrž zvyšuje hmotnost a tím i spotřebu.

Otázky a odpovědi.

Nejdůležitější otázky a odpovědi o nových hodnotách spotřeby.

Co je to jízdní cyklus?

Jízdní cyklus určuje podmínky, za kterých se měří spotřeba paliva a emise CO2 vozidla. Měl by simulovat realistickou průměrnou jízdu. Aby mohl výrobce poskytovat srovnatelné hodnoty pro registraci a prodej vozidla, počítá jízdní cyklus s určitými podmínkami, jako jsou: Startovací teplota, rychlost nebo doba měření.

Co je to WLTP?

Od září 2017 byl zaveden celosvětový harmonizovaný zkušební postup Světových harmonizovaných lehkých užitkových vozidel (WLTP) nový, mezinárodní standard. WLTP reprezentuje každodennější jízdní chování více než předchozí standard NEDC. Cílem nového postupu je zmapovat spotřebu vozidla realističtěji. Je založen na modifikovaném zkušebním cyklu NEDC, ale s přísnějšími zkušebními specifikacemi.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi NEDC a WLTP?

Zkušební cyklus NEDC, zahájený v roce 1992 Evropskou unií, již není aktuální, aby poskytoval reprezentativní představu o individuálním chování řidičů v každodenním životě. Nová norma WLTP má nyní zajistit, aby emise a spotřeba paliva měřené během zkoušky byly co nejblíže hodnotám spotřeby paliva a emisím v praxi. Proto se liší od standardu NEDC jak v procesu, tak ve skutečném jízdním cyklu.

Nově definované zkušební parametry zahrnují například větší zkušební vzdálenost, delší jízdní doby, sníženou životnost, vyšší průměrnou rychlost a zvážení volitelných doplňků. Tyto inovace obvykle vedou k vyšším hodnotám spotřeby.

Od kdy je WLTP platné?

Nový cyklus WLTP bude právně závazný dne 1. září 2017. Od této doby musí být všechny nově zavedené modely osobních automobilů a motory označeny výrobci vozidel údaji o spotřebě paliva a emisích výfukových plynů podle normy WLTP.

Od 1. září 2019 musí být všechna nová vozidla - včetně stávajících - označena podle měření spotřeby a emisí WLTP.

Změní se kvůli tomu modelová řada SEAT?

Ne, zatím nejsou plánovány žádné změny modelové řady. Ačkoli jednotlivé modely a jejich motory musí být optimalizovány, aby bylo dosaženo ještě vyšší efektivity a aby se dále snížily emise podle specifikací, nebude docházet k ukončování modelů v souvislosti s WLTP.

Existují nějaké další postupy?

Ano. Jízdní cykly pro měření výfukových plynů a spotřeby vyvinuté v Japonsku (JC 08) a USA (FTP 75) jsou více zaměřeny na specifické situace v daném městském provozu. Například japonský jízdní cyklus zahrnuje mnoho fází "start a stop" a je prováděn dvakrát, jednou se studeným startem a jednou s teplým startem.