Trocha techniky TGI od značky SEAT
CNG je stejné palivo, které používáme k vytápění našich domácností. Po stlačení má pouhé 1 % původního objemu.
Chytrý motor spaluje primárně CNG, je-li toto palivo k dispozici, a v případě potřeby přepne na benzin. Díky zaručeně hermetickému těsnění se jedná o 100 % spolehlivé a bezpečné řešení.
Co je TGI od značky SEAT?
Motory TGI kombinují dvě paliva - benzín a zemní plyn (CNG), díky čemuž ušetříte až 30 % nákladů oproti klasickému dieslovému motoru. Oproti benzínovému motoru dosahuje úspora až 50 % nákladů. Zároveň také jezdíte ekologicky díky sníženým emisím CO2. Dvě paliva, dvojnásobná porce výhod.
Všechny poskytují výhody a jízdní komfort u modelů s benzínovým motorem, plus přidanou výhodu plynoucího plynu za nižší náklady a šetrnější k životnímu prostředí. A to bez obětování radosti z jízdy.
Vozy SEAT s motory TGI
V současné době nabízíme vozy s motory TGI pro tyto modely:
- Ibiza: 1.0 TGI 66 kW / 90 koní
- Arona: 1.0 TGI 66 kW / 90 koní
- Leon: 1.5 TGI 96 kW / 130 koní
- Leon SP: 1.5 TGI 96 kW / 130 koní
Mapa plnících stanic CNG
Najděte si vaši nejbližší plnící stanici CNG. Nebo si porovnejte ceny. Můžete si také naplánovat váš výlet po Evropě s novým vozem SEAT TGI.
(pro mobilních zařízení s operačními systémy Android, iOS a Windows Phone)
Naše planeta potřebuje více zodpovědných lidí
Snížené náklady
S hybridními modely TGI ušetříte až 50% nákladů na palivo ve srovnání s benzínem a 30% ve srovnání s naftou. Úspory na palivu jsou tedy znát především u vozidel s delšími nájezdy.
2 jsou lepší než 1
Vyberte si mezi dvěma druhy paliva - zemním plynem nebo benzínem.
Dlouhodobá hodnota
Naše hybridní modely TGI mají jednu z nejvyšších prodejních hodnot ze všech variant udržitelných modelu. Ocení je především ti, co přemýšlí nad náklady v dlouhodobém měřítku.
Mobilita šetrná k životnímu prostředí
Až o 25 %* nižší emise CO2 v porovnání s motorem na benzin. Až o 50 %* nižší emise hluku v porovnání s motorem na naftu.
Otázky a odpovědi.
Směs plynů, která je přirozeně se vyskytující, neviditelná a bez zápachu a která je lehčí než vzduch a sestává převážně z metanu (CH4).
Ačkoliv je tuzemská těžba schopna pokrýt pouze zlomek domácí poptávky v řádu jednotek procent, v posledním desetiletí je produkce českého zemního plynu relativně stabilní. Téměř veškerá těžba probíhá v současné době na území Jižní Moravy, malá část i na Moravě severní.
Teoreticky ano. Základem je plyn zvaný metan, který vzniká například při výrobě bioplynu. Jeho zušlechtěním a stlačením lze docílit kvality srovnatelné se zemním plynem, který je využíván k pohonu motorových vozidel. Nejnovější metody umožňují také výrobu zelené elektřiny elektrolýzou a chemickými reakcemi.
Zemní plyn je v podstatě netoxický a bez zápachu a i proto se míchá se silně aromatickým odorantem. Ten lze rozpoznat již při koncentraci 1% , což je hodně daleko od limitů rizikových limitů (14-16%). Porovnáme-li CNG s jinými palivy, benzín se například vznítí při mnohem nižších teplotách než zemní plyn.
Z technického hlediska to u CNG není problém. Narozdíl od starších plynových vozidel na LPG se totiž CNG sám neodpařuje. Nicméně soukromí provozovatelé mohou v jednotlivých případech zakázat vstup.
Energetický výnos jednoho kilogramu CNG je roven 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzínu.
V závislosti na modelu vozidla, počtu najetých kilometrů a oblasti použití je to až 50% ve srovnání s benzínem a až 30% ve srovnání s naftovým vozem.
V současné době více než 190 a stále jich přibývá.
Zkuste se na ně podívat například na: https://www.cng.cz/stanice
Emise oxidu uhelnatého, oxidu siřičitého, sazí a dalších částic se u CNG téměř nevyskytují. Emise CO2 jsou až o 25% nižší u vozidel na zemní plyn než benzín. Emise oxidů dusíku jsou o 70% nižší než u dieselových vozidel.
Ano. Pro firmy to může být obzvláště zajímavé z hlediska dlouhodobých investic a kontroly nákladů.
Celkově lze zemní plyn natankovat na přibližně 2 250 čerpacích stanicích po celé Evropě. Dobrá je nabídka v Německu a ve Švýcarsku, obzvláště dobrá v severní Itálii. Na celém světě je v současné době přibližně 12,5 milionu vozidel na zemní plyn a více než 16 300 čerpacích stanic CNG.
Za všechno může tlak. Směs zemního plynu a vzduchu může být stlačena v motoru více než směs benzínu a vzduchu běžného automobilu. To zvyšuje výkon při nižší spotřebě.
V souladu s pokyny výrobce musí být nádrže na CNG vizuálně kontrolovány minimálně každé tři roky. Zkouška těsnosti, která bývala běžná, se nyní automaticky provádí při každém doplňování paliva.
CNG (Compressed Natural Gas) je stlačený zemní plyn, který šetří místo v nádržích vozidel. Tlak v nádobách je 200 barů a více, takže může být přepravováno dostatečné množství paliva.
Je to v podstatě stlačený a očistěný biometan, který lze vytvořit z biogenních surovin. Netěží se pod zemí, není tedy fosilního původu, ale lze ho snadno použít ve vozidlech - a je téměř neutrální z hlediska uhlíku.
* Uvedené hodnoty v procentech vyplývají z porovnání modelu SEAT poháněného motorem TGI v režimu CNG se stejným modelem SEAT poháněným motorem na benzin, resp. naftu, na základě oficiálních a homologovaných údajů emisí CO2 a průměrné spotřeby paliva.
SEAT Arona 1.0 TGI 66kW: kombinovaná spotřeba paliva 5.2 - 5.3 m3/100 km, kombinované emise CO2 93-95 g/km.
SEAT Ibiza 1.0 TGI 66kW: kombinovaná spotřeba paliva 5.0 - 5.2 m3/100 km, kombinované emise CO2 89-93 g/km.
SEAT Leon 1.5 TGI 96kW: kombinovaná spotřeba paliva 5.4 - 5.7 m3/100 km, kombinované emise CO2 99-101 g/km.
SEAT Leon SP 1.5 TGI 96kW: kombinovaná spotřeba paliva 5.4 - 5.7 m3/100 km, kombinované emise CO2 96-103 g/km.
Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly stanoveny dle standardu WLTP a v souladu s platnými předpisy přepočteny do NEDC hodnot. Tyto hodnoty se od katalogových hodnot liší. Jsou určeny pro porovnání hodnot CO2 a spotřeby paliva mezi různými typy vozidel. Dodatečná výbava vozu a příslušenství (např. vestavené díly, jiné pneumatiky atd.) mohou měnit relevantní parametry vozidla jako hmotnost, valivý odpor a aerodynamiku a ve spojitosti s povětrnostními a dopravními podmínkami a individuálním stylem jízdy mohou ovlivnit spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie a emise CO2 jakož i výkonnostní ukazatele vozidla. Prodejce, dovozce ani výrobce nenese žádnou odpovědnost za skutečnost, že se v budoucnu nově komunikované hodnoty mohou lišit. Dne 1. září 2018 byl starý standard NEDC (New European Driving Cycle) nahrazen novým standardem WLTP pro všechny vozy registrované jako osobní (M1). Od 1. září 2019 dojde k podobné změně i pro vozy s registrací jako nákladní (N1 / N2).