NOVÝ ZPŮSOB MĚŘENÍ SPOTŘEBY PALIVA A EMISÍ

WLTP – NOVÁ METODIKA

WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) je nová metodika měření emisí, a tím i spotřeby paliva, osobních vozidel. WLTP nahrazuje dosavadní evropskou metodiku NEDC (New European Driving Cycle; tzv. kombinovaný cyklus EU), používanou od roku 1997.

PARAMETRY MĚŘENÍ

Tři hlavní faktory, které ovlivňují výsledky testu

AERODYNAMIKA

Čím větší má automobil aerodynamický odpor vzduchu, tím více paliva spotřebuje. Čím aerodynamičtější je automobil, tím menší má aerodynamický odpor vzduchu. Dokonce i velmi malé změny aerodynamiky vozu mohou mít významný vliv na dlouhodobou hospodárnost.

VALIVÝ ODPOR PNEUMATIK

Valivý odpor, způsobovaný deformacemi pneumatik, snižuje za jízdy hospodárnost. Proto je důležité, aby také konstrukce pneumatik umožňovala co nejvyšší hospodárnost provozu.

HMOTNOST

K uvedení těžkých předmětů do pohybu je zapotřebí vynaložit více energie. Čím je tedy automobil lehčí, tím méně paliva spotřebuje ke svému pohybu, což v praktickém provozu znamená, že se díky nižší spotřebě paliva zvyšuje hospodárnost vozidla. Nízká hmotnost se jednoduše rovná hospodárnosti a navíc také vylepšuje ovladatelnost vozu.

FAKTA O PŘÍNOSECH WLTP

Vše, co potřebujete vědět

Nová metodika WLTP nabízí přesnější a relevantnější výsledky. Účelem těchto nových testů je celosvětově jednotná, realistická simulace nejrůznějších provozních podmínek. Je to jedna z největších změn v historii automobilového průmyslu. Mezi hlavní přínosy nového měření patří:

  • Realističtější jízdní cykly

  • Přísnější podmínky pro nastavení vozu a analýzu

  • Zohlednění výbavy na přání 

  • Přesně definované teploty

ROZDÍLY MEZI NEDC A WLTP

Jaká je nová metodika?

NEDC WLTP
Platnost nařížení pro státy EU 1998-08/17 09/17 schválené nové motory (09/18 všechny vozy)
Příplatková výbava v testu Nezohledněna Zohledněna (aerodynamika, valivý odpor pneumatik, hmotnost)
Fáze testu / startovací teplota "Město / mimo město" studený start "Nízká / střední / vysoká / velmi vysoká zátěž" studený start
Doba testu / vzdálenost 1180 s / 10 966 m 1800 s / 23 274 m
Rychlost 120 km/h max. | 33,6 km/h průměrná 132 km/h max. | 46,5 km/h průměrná
Doba volnoběhu 295 s 234 s
Zrychlení 1,04 m/s2 max. 1,58 m/s2 max.
Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji