Pro co nejlepší webový zážitek
Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit všechny cookies

SEAT Historie

Den, kdy byl zachráněn papamobil

14.03.2019
  • Požár v závodě SEAT v Barceloně ohrozil sbírku historických vozidel značky

  • Rychlý zásah zaměstnanců společnosti SEAT a hasičů zabránil poškození vozidel

  • Sbírka zahrnuje klenoty, jako je papamobil, předposlední vyrobený vůz 600 nebo první oficiální soutěžní vůz, s nímž jezdil Carlos Sainz

Jen několik dnů před návštěvou papeže Jana Pavla II. v Barceloně a Madridu v roce 1982 se Vatikán telefonicky obrátil na společnost SEAT. Vozidlo, které papež používal během svých oficiálních návštěv, neprojelo bránami na stadionech Camp Nou a Santiago Bernabéu, místech konání hlavních papežových vystoupení. Během několika dnů proto musel být vyroben nový model. Inženýři společnosti SEAT tuto výzvu přijali a během rekordní doby přizpůsobili vůz Panda. Vytvořili tak opravdový papamobil, který Jan Pavel II. používal při své návštěvě Španělska.

Toto dnes již historické vozidlo, uchovávané v budově A122 výrobního závodu Zona Franca společně s ostatními automobily historické sbírky značky SEAT, se téměř stalo obětí požáru, který v tomto areálu vypukl 11. února. Celá sbírka však byla naštěstí zachráněna díky rychlému, odhodlanému zásahu zaměstnanců společnosti SEAT, barcelonského hasičského sboru a dalších pomocníků.

"Požár se rozhořel v sousední budově. Byli jsme upozorněni poplašným zařízením a začali jsme plameny hasit požárními hadicemi. Boje s požárem se pak brzy ujali pracovníci bezpečnostního a záchranného sboru SEAT a členové barcelonského hasičského sboru," řekl Isidre López. "Podle mého názoru to jsou hrdinové. Všechny týmy odvedly skvělou práci," dodal.

A podle jakých kritérií byly přemisťovány automobily ze sbírky do bezpečí? "Nejprve jsme odvezli vozidla u vchodu do budovy, aby měli hasiči po svém příjezdu dostatek prostoru pro práci. Pak jsme přepravili větší závodní vozy a okamžitě jsme dostali ven také papamobil, který byl hned vedle ložiska požáru. Protože nemá střechu, dokázala ho vytlačit do bezpečí jen jedna osoba," vzpomíná López.

Celkem bylo zachráněno 317 vozidel z historické sbírky, od papamobilu a prvního soutěžního vozu, který řídil Carlos Sainz, až po předposlední sériově vyrobený vůz 600 nebo elektrické Toledo z olympijských her v Barceloně v roce 1992. V budově A122 se nacházejí historické poklady značky i Španělska. Nyní vešla do historie další kapitola se šťastným koncem.

Foto v tiskové kvalitě na:

http://seat-mediacenter.com

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2018 prodal SEAT 517 600 vozidel, což je nejvyšší počet v 68leté historii značky, a dosáhl zisku po zdanění 294 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje téměř 10 miliard eur.

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Kontakt pro média

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT a CUPRA

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

www.seat.cz

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz