Pro co nejlepší webový zážitek
Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit všechny cookies

SEAT

Automobil, který komunikuje se semafory

29.11.2019
  • Projekt, sponzorovaný společností SEAT, Generálním ředitelstvím pro dopravu (DGT) ve Španělsku, magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Trafic), propojuje vozidla se semafory a informačními panely prostřednictvím platformy DGT 3.0
  • Řidiči dostávají s předstihem upozornění o blížící se změně stavu semaforů, aby mohli náležitě přizpůsobit rychlost své jízdy
  • Informace o dopravě se zobrazují v reálném čase na displejích v automobilech

 

Praha, 29/11/2019. Jaká barva bude svítit na dalších semaforech, pokud budu pokračovat v jízdě touto rychlostí? Odpověď na tuto otázku již nebude dávat řidiči jeho intuice, nýbrž vyspělá technologie. Projekt, vedený společností SEAT a realizovaný ve spolupráci se španělským Generálním ředitelstvím pro dopravu DGT (Dirección General de Tráfico), magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Traffic), úspěšně propojuje vozidla s dopravní světelnou signalizací a centrem pro řízení dopravy, aby mohli  řidiči předvídat budoucí stav semaforů. Tento projekt také umožňuje zasílání informací o nehodách na dálnicích přímo do vozidel bez nutnosti používat informační panely. Automobily jsou vzájemně propojeny s infrastrukturou prostřednictvím cloudu a bezdrátové komunikační sítě s latencí 300 milisekund.

Vozidla, propojená se semafory a dopravní infrastrukturou.

Vozidla, používaná v tomto pilotním projektu, jsou vybavena nezbytnou technologií, která umožňuje jejich propojení s okolím a přijímání informací, ukládaných Generálním ředitelstvím pro dopravu (DGT) do cloudu. Řidič díky tomu může v reálném čase předvídat, co jej zanedlouho čeká. "Nové síťově propojené automobily SEAT v tomto projektu přijímají z centrálního cloudu Generálního ředitelství pro dopravu nejaktuálnější dopravní zpravodajství v reálném čase, včetně informací zobrazovaných na dálničních panelech nebo stavu semaforů ve městech," vysvětluje Jordi Caus, vedoucí oddělení konceptů pro městskou mobilitu ve společnosti SEAT.

Je čas začít zpomalovat, na semaforu se brzy objeví červená. Jedna část projektu se věnuje propojení automobilů se semafory. "Semafory odesílají signál do cloudu Generálního ředitelství pro dopravu o svém aktuálním stavu a o době, za kterou dojde k jeho změně. Vůz tuto informaci obdrží, interpretuje ji a upozorní řidiče na blížící se stav v závislosti na rychlosti jízdy. To je užitečné, když se zanedlouho objeví na semaforu červená, protože řidiči pak mohou začít zpomalovat dřív, než k němu dojedou," říká Jordi.

Jak to funguje?

Pokud se vozidlo přibližuje k semaforu, objeví se na displeji zpráva s upozorněním, že bude na systému světelné signalizace, až k němu řidič dojede, svítit červená, zelená nebo žlutá. Systém uskutečňuje výpočet na základě vzdálenosti vozidla od semaforu a rychlosti jízdy. Důležitým aspektem pro bezpečnost je skutečnost, že systém funguje pouze za předpokladu, že vozidlo nepřekračuje rychlostní limit. V opačném případě nebude systém řidiče upozorňovat. "Systém ve vyšších rychlostech nefunguje, což je velmi důležité pro bezpečnost silničního provozu. Má to být doplňkový nástroj, který umožní motoristům plynulejší jízdu," ujišťuje Manuel Valdés, vedoucí oddělení magistrátu Barcelony pro mobilitu a infrastrukturu.

Informační tabule přímo ve voze. V současnosti je ve Španělsku v provozu 2000 informačních panelů, které poskytují řidičům informace o dopravě, povětrnostních podmínkách nebo práci na silnici či nehodách. Nový systém umožňuje veškeré uvedené informace zobrazovat přímo na displeji uvnitř síťově propojených vozidel na jakémkoli místě silniční sítě. Podle Jorgeho, "můžeme dosáhnout stejných cílů jako s variabilními informačními tabulemi na dálnicích, ale nyní lze tyto informace přenášet přímo do automobilů, ať jsou kdekoli".

Vyšší úroveň bezpečnosti a hospodárnosti. Čím více informací máme, tím menšímu počtu riskantních situací jsme vystaveni. Na tomto poznání stojí projekt, který se zaměřuje na bezpečnost silničního provozu společně se zvyšováním hospodárnosti. "Usilujeme o významné snížení počtu nehod, nižší intenzitu dopravy a s tím související pozitivní vliv na životní prostředí," říká Jorge Ordás, zástupce ředitele pro mobilitu a technologie na Generálním ředitelství pro dopravu DGT (Dirección General de Tráfico) ve Španělsku.

 

Budoucnost patří informacím na základě spolupráce. 

Dodavateli informací budou navíc i síťově propojené automobily a samotní uživatelé. "Kdokoli s informacemi o tom, co se děje na silnici, je může sdílet s ostatními uživateli, aby se včas dozvěděli o případné události v místě, k němuž se přibližují," vysvětluje Jorge. "Tímto projektem činíme první krok k síťovému propojení automobilů s celou dopravní infrastrukturou. Začali  jsme s informačními funkcemi, ale u budoucích autonomních vozidel budeme moci v riskantní situaci zasáhnout přímo do řízení vozidla," dodává nakonec Jordi Caus.

 Video ke stažení zde: https://youtu.be/bt07iWzUuHg

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2018 prodal SEAT 517 600 vozidel, což je nejvyšší počet v 68leté historii značky, a dosáhl zisku po zdanění 294 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje téměř 10 miliard eur.

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Kontakt pro média

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

www.seat.cz

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz