Tímto způsobem se lakují automobily

Barva a její tisícidenní cesta

2018-01-17

/ Vývoj každé barvy od prvních návrhů až po zavedení do sériové výroby trvá tři roky

/ Karoserie automobilů lakuje 84 robotů a "skener" zkontroluje rovnoměrné nanesení laku

/ Individualizace je významným budoucím trendem - důkazem je například SEAT Arona s 68 možnými kombinacemi barev

 

Praha, 17/01/2018 - Vývoj nové barvy vyžaduje tři roky výzkumu a dostatečně bedlivé sledování trendů na trhu. "Vytváření barvy je intenzivní práce," říká Jordi Font z oddělení Color&Trim ve společnosti SEAT. Tento proces začíná průzkumem trhu a končí lakem nanášeným na karoserie automobilů. Stále významnější roli přitom hraje individualizace, která je zřetelným trendem budoucnosti. Následující text popisuje proces vytváření nové palety barev, který trvá více než 1000 dnů:

 

- 1000 litrů laku pro symfonii barev: Specializovaný tým analyzuje tržní trendy a navrhuje paletu barev pro nové modely, které budou uvedeny na trh. "Kromě sledování trendů vyžaduje definování nového odstínu také velkou míru intuice. Musíte cítit puls ulice a nechat se jím vést," ujišťuje Font. Pro vytvoření nového odstínu je zapotřebí celkem 1000 litrů laku.

 

- Věda za vzorníkem barev Pantone: Míchání barev probíhá v laboratoři. V této fázi je vytvoření nové barvy výhradně záležitostí chemie. V případě barevné palety pro model SEAT Arona "jsme smícháním 50 různých pigmentů a kovových částic vytvořili téměř 100 variant stejné barvy, abychom mohli posoudit, který odstín je nejvhodnější," říká Carol Gómezová z oddělení Color&Trim. "Barvy jsou stále sofistikovanější a poptávka po individualizaci roste," říká Font. Příkladem je nový SEAT Arona, u něhož mají zákazníci možnost výběru z více než 68 různých kombinací barev.

 

- Z matematického vzorce do reálného života: Jakmile je barva definována, následuje její test nanesením laku na kovovou desku. Tím se ověří její praktická využitelnost a posoudí vizuální efekt, který vytváří. "Kontrolujeme hloubku a jemnost odstínu na deskách vystavených slunečnímu svitu i ve stínu, abychom se ujistili, že se nanesená barva shoduje s tou, kterou jsme navrhli," dodává Jesús Guzmán z oddělení Color&Trim.

 

- Operační sál, v němž "operuje" 84 robotů: Ve stříkacích kabinách jsou automobily lakovány při teplotě mezi 21 a 25 stupni Celsia. Na každý vůz je naneseno 2,5 kilogramu laku. V tomto automatizovaném procesu pracuje 84 robotů. Lakování každého vozu trvá šest hodin. Stříkací boxy jsou vybaveny ventilačním systémem podobného typu, který se používá v operačních sálech, aby se zabránilo vnikání prachu i dalších nečistot zvenku a jejich ulpívání na čerstvě nalakovaných vozech. Celkem je naneseno sedm vrstev laku, z nichž každá je stejně tenká jako vlas, ale zároveň tvrdá jako skála. Lak se suší v sušicí kabině při 140 stupních Celsia.

 

- Snímání vševidoucím "skenerem": U nalakované karoserie trvá ověření nezávadnosti naneseného laku pouhých 43 sekund. Vozidla procházejí "skenerem", který kontroluje hladkost povrchu a nepřítomnost nečistot.

 

 

Odkaz na video naleznete zde: https://youtu.be/fp5w2dhgTk8

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com

 

 

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji