Za volantem vozu s pohonem na CNG

Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

2018-02-09

/ Jsou hospodárnější a stejně bezpečné i výkonné: odborník na CNG ze společnosti SEAT vyvrací některé mylné představy o těchto vozech

/ S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez doplňování paliva díky nádržím na zemní plyn a benzin

/ Vzhledem k jejich ekologičnosti se na ně nevztahují omezení dopravy kvůli vysokému znečištění vzduchu ve městech

 

Praha, 09/02/2018 - Jejich provoz je levnější a jsou stejně bezpečná i výkonná jako vozy s motorem na benzin nebo naftu. Přesto o vozidlech s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG = compressed natural gas) koluje řada mýtů. Andrew Shepherd, vedoucí oddělení Produkt CNG ve společnosti SEAT, staví tyto představy do správného světla a vysvětluje, jak tyto ekologické automobily ve skutečnosti fungují:

 

1) Stejný pocit za volantem? Ano. Představa, že se řízení vozu na CNG liší od konvenčních vozidel, je mylná. Odborník potvrzuje, že ve skutečnosti "je pocit za volantem úplně stejný, protože výkonové parametry motorů na zemní plyn se neliší od motorů na benzin nebo naftu stejné výkonové třídy".

 

2) Je palivová nádrž na CNG stejně bezpečná? "Rozhodně ano. Nádrže na stlačený zemní plyn jsou zkonstruovány, vyráběny a homologovány v souladu s nejpřísnějšími průmyslovými normami," zdůrazňuje Shepherd a dodává, že tyto nádrže na zemní plyn "jsou vybaveny bezpečnostním ventilem, který v nepravděpodobném případě požáru vypouští plyn do okolí bezpečným a kontrolovaným způsobem, aby se zabránilo jakémukoli ohrožení vozidla". U komponentů byla navíc testována jejich odolnost "vůči extrémním podmínkám. Tlak v palivové nádrži dosahuje maximální hodnoty 200 barů, konstrukčně však nádrž odolá tlaku více než dvojnásobnému". Shepherd uvádí na míru také další mýtus, podle něhož může zemní plyn zmrznout. 

To je "nemožné", protože "ke zkapalnění zemního plynu by došlo až při poklesu venkovních teplot na méně než 160 stupňů pod nulou".

 

3) Je možné jezdit i při nadměrném znečištění vzduchu? Ano. Tyto vozy jsou označeny štítkem "ECO", takže s nimi lze jezdit i v městských centrech s omezeným provozem v důsledku znečištění vzduchu. Ekologické vlastnosti navíc přinášejí majitelům těchto modelů i další výhody, jako jsou nižší sazby daně a daňové pobídky v některých zemích, jako jsou Španělsko, Itálie nebo Francie.

 

4) Je možné pokračovat v jízdě i po spotřebování zásoby zemního plynu? Ano. Po spotřebování zemního plynu v nádrži vůz automaticky přejde na spalování benzinu. "Řidič může pokračovat v jízdě bez nutnosti zastavit a na přístrojové desce se objeví ukazatel, že vůz spaluje benzin," vysvětluje Andrew Shepherd. Dojezd bez nutnosti doplňovat palivo je u této techniky značky SEAT, která umožňuje pohon na dvě různá paliva, 1300 kilometrů, což odpovídá vzdálenosti mezi Barcelonou a Frankfurtem. Zemní plyn lze v evropských zemích doplňovat v síti plnicích stanic CNG, protože "systém používá univerzální plnicí konektor".

 

5) Mohu jezdit výhradně na zemní plyn? Ano. Vozidla na CNG používají přednostně zemní plyn, a lze tak s nimi jezdit bez přepínání na palivo z druhé nádrže. Navzdory tomu by měl řidič mít vždy minimální zásobu benzinu pro spuštění motoru při velmi nízkých teplotách nebo ihned po doplnění nádrží zemním plynem. Uvedené množství benzinu by se mělo spotřebovat během šesti měsíců.

 

6) Stojí vozidla na CNG stejně jako tradiční vozidla? Ano. Prodejní ceny těchto vozů jsou podobné jako u vozů na benzin nebo naftu, nemluvě o jejich dlouhodobých výhodách. Andrew v tomto ohledu zdůrazňuje, že "naplnění nádrže stojí pouze 

13 eur", takže s vozem na CNG "lze ušetřit 30 % v porovnání s naftou a 55 % v porovnání s vozidly na benzin".

 

7) Jsou nároky na údržbu podobné? Ano. Provoz vozidla na zemní plyn je po mechanické stránce stejný jako u tradičních vozů. "Není pravda, že se musí zapalovací svíčky a filtry vyměňovat častěji," vyvrací odborník značky SEAT další mýtus, který tvrdí, že se motory na CNG přehřívají a mají dražší údržbu. Jedinou odlišností je "povinnost kontroly těsnosti plynového systému před každou STK a odborný servis musí vizuálně zkontrolovat stav nádrží každé čtyři roky". Tyto kontroly dokazují nejvyšší standardy bezpečnosti, které musejí automobily s pohonem na zemní plyn splňovat.

 

Podle Andrewa Shepherda směřuje vývoj k tomu, že toto palivo bude hrát v budoucí mobilitě hlavní roli. Prodeje vozidel SEAT na CNG se v Evropě zvýšily o 18 %.

 

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2017 prodal SEAT na celém světě téměř 470 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 700 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com

 

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji