Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji

Systémy pro podporu řidiče

Sedm nepostradatelných asistenčních systémů

30.05.Wed, 30 May 2018 00:00:00 +0200

/ Asistenční funkce předvídají reakce řidiče, rozhodují o brzdění a akceleraci nebo dokonce dokážou vůz samy zaparkovat

/ Řidič dostává vizuální upozornění při změně jízdního pruhu nebo při překročení nejvyšší povolené rychlosti jízdy

/ Tyto systémy zvyšují bezpečnost a komfort jízdy a jsou prvním krokem směrem k autonomním automobilům

 

Praha,30/05/2018 - Náš vůz je plný kamer, senzorů a radarů. Nevidíme je, ale jsou vždy aktivní, když řídíme. Přestože tito pomocníci pro řidiče nemohou zastoupit naši pozornost při sledování dění na silnici, významným způsobem zvyšují bezpečnost a komfort při našich každodenních jízdách. Podle Evropské komise zachrání používání těchto opatření 7300 lidských životů a zabrání vážnému poranění 38 900 osob v období deseti let mezi roky 2020 a 2030. Ve společnosti SEAT nese za tyto systémy odpovědnost Marc Seguer, který nám při usedání za volant popsal sedm nejužitečnějších asistentů:

 

1. Automatické brzdění, které zabraňuje kolizím: Systém Front Assist předchází nárazu do vozidla vpředu tím, že sleduje vzdálenost našeho vozu od ostatních vozidel nebo chodců před námi. "Pokud řidič nereaguje na bezprostřední riziko kolize s vozem nebo chodcem vpředu, systém nejprve vydá upozornění a pak vůz automaticky zabrzdí, je-li to nezbytné," vysvětluje Seguer.

 

2. Méně stresu v dopravních kolonách: Brzdění, akcelerace a zase brzdění. Nic není únavnější než jízda v hustém silničním provozu, který je typický pro velká města. "Tyto funkce vykonává asistent pro jízdu v dopravních kolonách, Traffic Jam Assist, takže řidič může odpočívat," dodává odborník. Systém dokáže automaticky řadit, upravovat rychlost jízdy a v každé situaci udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu.

 

3. Žádné nechtěné vyjetí z jízdního pruhu: Udržování vozu v jízdním pruhu mohou usnadnit drobné, automatické zásahy do řízení. Vpředu umístěná kamera rozpoznává podélné čáry, vymezující jízdní pruh, a Lane Assist nás tak může upozornit na situaci, v níž hrozí vyjetí vozu z jízdního pruhu, bez ohledu na to, zda jedeme pomalu nebo rychle. "Systém předchází vzniku nebezpečných situací při chvilkové nepozornosti řidiče, protože dokáže také automaticky měnit směr jízdy," potvrzuje Marc Seguer.

 

4. Sledování dopravních značek: Asistent pro rozpoznávání dopravních značek je propojen s přední kamerou vozidla, která detekuje značky omezení rychlosti jízdy, zákazu předjíždění nebo dokonce práce na silnici. "Tento asistenční systém je nejlepším spolujezdcem, protože nás s předstihem upozorňuje. Jeho informace jsou zobrazovány na přístrojové desce a můžeme si také nastavit zvukové upozornění na překročení nejvyšší povolené rychlosti," dodává.

 

5. Už žádné slepé úhly: Již se nemusíme obávat změny jízdního pruhu díky vizuálnímu upozornění na vnějších zpětných zrcátkách, jež informuje řidiče o vozidlech, která se přibližují z oblasti mimo jeho zorný úhel. Asistent pro sledování slepého úhlu spolupracuje se dvěma radarovými senzory pro sledování dopravy vzadu, a zvyšuje tak bezpečnost jízdy.

 

6. Komfortnější jízda: Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) umožňuje nastavit konstantní rychlost jízdy a v závislosti na stavu dopravy zajišťuje zrychlování nebo zpomalování vozu. V případě potřeby vůz dokonce bez zásahu řidiče automaticky zabrzdí. "Tato funkce je mimořádně užitečná na dlouhých cestách, s hustým i plynulým provozem. Řidiči při jízdě na dlouhé vzdálenosti oceňují, že nemusejí držet nohu na pedálu plynu," doporučuje odborník.

 

7. Parkování bez rukou na volantu: Parkovací asistent řídí místo nás a používá k tomu kamery, které poskytují přehled o situaci kolem vozu v rozsahu 360°. Sleduje vzdálenosti od překážek, aby zabránil kolizím, a dokonce zajistí veškerou práci s volantem.

 

Cílem vývoje tohoto druhu asistenčních funkcí je snížit počet dopravních nehod. "Jízda automobilem je stále bezpečnější a komfortnější díky vyspělé technice ve výbavě našich vozů. Současné asistenční systémy jsou našimi nejlepšími partnery při řízení a představují předehru k autonomní jízdě," uzavírá Marc Seguer.

 

Odkaz na video naleznete zde:

https://youtu.be/7WbD_lvQBNk

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích. V roce 2017 dosáhl SEAT zisku po zdanění 281 milionů eur a na celém světě prodal téměř 470 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com