Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji

Cestování automobilem v létě

Pět chyb, které lidé dělají při používání klimatizace

11.07.Wed, 11 Jul 2018 00:00:00 +0200

/ Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon bez předchozího vyvětrání interiéru

/ Výdechy ventilační soustavy by měly směřovat ke stropu, nikoli na cestující, aby se podpořilo optimální proudění vzduchu

/ Teplota interiéru 35 °C může ovlivnit reakční dobu řidiče, proto se doporučuje chlazení a ventilace interiéru

 

Praha, 11/07/2018 - Je tomu již dlouho, co se lidé vydávali na cesty automobilem v časných ranních hodinách, aby se vyhnuli jízdě na rozpáleném slunci, nebo co jezdili po dálnici se staženými okny, aby zamezili zahřívání interiéru. Na rozdíl od současnosti nebyla klimatizace v 80. letech součástí sériové výbavy. Vývoj klimatizační soustavy pro každý model trvá tři roky. Během této doby dochází k optimalizaci tvarového řešení a rozměrů u rozvodů klimatizace a výdechů ventilační soustavy. Vývojáři k tomu používají softwarové nástroje, umožňující virtuální prostorové simulace proudění vzduchu v interiéru vozidla. Nicméně lidé i nadále dělají při používání klimatizace chyby. Následující řádky specifikují pět nejčastějších chyb a zahrnují několik tipů, jak klimatizaci používat efektivněji:

 

1) Zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon ihned po usednutí do vozu: V létě může teplota v interiéru vozidla, zaparkovaného na slunci, dosáhnout až 60 stupňů Celsia. Tuto teplotu lze za půl hodiny snížit na 25 stupňů při dodržení několika jednoduchých pravidel. Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon. "Před zapnutím klimatizace na několik minut otevřete dveře a okna," tak zní první doporučení Ángela Suáreze, inženýra Technického centra SEAT. Tímto jednoduchým opatřením "přirozeně snížíte teplotu v interiéru". Po vyvětrání interiéru vozidla můžete nastoupit, zavřít dveře a okna a zapnout klimatizaci.

 

2) Provoz klimatizace v režimu vnitřní recirkulace vzduchu: Jedná se o další běžnou chybu, kterou lidé dělají, protože jinak "se okna zamlží". Suárez místo toho doporučuje zapnout režim Auto, aby "systém sám udržoval rovnoměrné a efektivní proudění vzduchu".

 

3) Nezapnutí klimatizace, protože je ráno "chladné": V některých částech Evropy mohou být rána i v létě chladná. Navzdory tomu je "zapnutí klimatizace i při nastavení vysoké teploty" dobrým nápadem, protože se tím zabrání zamlžení oken při pozvolném zvyšování venkovní teploty.

 

4) Nesprávné nastavení výdechů ventilační soustavy: "Sniž teplotu klimatizace, necítím žádnou změnu" zní často požadavek cestujících v létě. Podle odborníka značky SEAT to však většinou "není otázkou teploty, ale směru, jímž vzduch proudí v interiéru vozidla". Aby bylo zajištěno rovnoměrné rozdělování vzduchu v interiéru, "měly by výdechy ventilační soustavy směřovat vzhůru, nikoli do tváří cestujících". Díky tomuto jednoduchému opatření "bude vzduch proudit po celém interiéru vozu a bude nepřetržitě přiváděn ke všem cestujícím".

 

5) Zanedbání pravidelné údržby: Stejně jako motorový olej, kola nebo brzdová kapalina, vyžaduje i klimatizační soustava automobilů specifickou údržbu. Doporučuje se měnit vložku čističe vzduchu každých 15 000 nebo 20 000 kilometrů, "aby nedocházelo k omezování proudění vzduchu a snižování jeho intenzity", dodává Ángel Suárez.

 

Je důležité nepodceňovat vliv vysokých teplot na řízení v létě. Podle odborníka společnosti SEAT jsou při teplotě v interiéru 35 °C reakce řidiče o 20 % pomalejší než při teplotě 25 °C. Podobný vliv na řízení má 0,5 ‰ alkoholu v krvi řidiče. Proto je důležité udržovat v prostoru pro cestující nízkou teplotu a čerstvý vzduch.

 

Odkaz na video zde:

https://youtu.be/sKQBqv8PAJY

 

 

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích s obchodní sítí čítající 1700 prodejců. V roce 2017 prodal SEAT na celém světě téměř 470 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává téměř 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com