Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji

Měření a kvalita

Každý automobil je precizní „skládankou“

05.11.Mon, 05 Nov 2018 00:00:00 +0100

/ Oddělení technického měření ve společnosti SEAT používá různé metody měření, aby zaručilo dokonalé slícování všech dílů

/ Měření probíhá s přesností na desetinu milimetru, což odpovídá tloušťce listu papíru

/ Laserovým skenováním lze během jedné sekundy uskutečnit měření na více než 200 000 bodech vozidla

 

Praha, 05/11/2018 - K montáži automobilu SEAT jsou zapotřebí 4000 dílů od téměř 100 dodavatelů z různých zemí. Je to složitá "skládanka", na jejíž dokonalé složení dohlíží oddělení technického měření ve společnosti SEAT. K měření jsou přitom používány různé technologie měření:

 

- Stavebnice s dokonalým slícováním: Spojování dílů automobilu je simulováno na hliníkových maketách ve skutečné velikosti. U nejdůležitějších dílů interiéru a exteriéru jsou analyzována různá tvarová řešení. Devět měsíců před uvedením nového modelu na trh pracuje tým tohoto oddělení na tom, aby "zákazníci vnímali svůj vůz jako celistvý a precizní celek s dokonalou kvalitou", vysvětluje Pedro Vallejo, vedoucí oddělení technického měření pro zajištění přesnosti a kvality výroby ve společnosti SEAT.

 

- Z 1 na 200 000 bodů za sekundu: Před několika lety bylo možné uskutečňovat jedno měření za sekundu. V současnosti zahrnuje měřicí zařízení fotometrii a laserové skenování, které zvyšují kapacitu na 200 000 měření za sekundu. Díky tomuto vývoji "získáváme mnohem více informací, ale také dokážeme během kratší doby analyzovat funkční charakteristiku každého dílu, takže můžeme mnohem efektivněji zavádět do výroby vylepšení", ujišťuje Vallejo.

 

- Budoucnost s virtuální realitou: Pokrok ve vývoji technologií měření umožňuje vytvářet virtuální modely každého vozidla. "Virtuální realita nám již umožňuje exponenciálně zvyšovat počet bodů měření a díky kvalifikovaným zaměstnancům můžeme být ještě rychlejší a flexibilnější," vysvětluje Vallejo. "Přecházíme z následné analýzy na preventivní opatření," dodává.

 

- Přesnost odpovídající tloušťce listu papíru: Lícování každého dílu je analyzováno s přesností na desetinu milimetru. Tato práce "zaručuje konzistentní vnímání a hodnocení vozu zákazníkem, ale také zajišťuje ryze funkční aspekty", říká inženýr Marc Vidal, který musí se svými kolegy například zaručit, aby dovnitř nevnikala žádná voda. Jeho tým zkoumá také pocity při kontaktu s povrchem každého tlačítka, potenciálně nepříjemné zvuky nebo dokonce díly vozidla, které mohou ovlivňovat aerodynamiku, například napojení skla čelního okna na střešní sloupky A.

 

- Nepřetržitý monitoring: Tým oddělení technického měření se při své práci zaměřuje nejen na fázi před uvedením vozu na trh, ale také na kontrolu a optimalizaci celého procesu výroby. Jakmile oddělení ověří vhodnost dílů, následuje jejich důsledná analýza a nepřetržitý monitoring, aby byly během procesu výroby vozidla splněny veškeré požadavky na kvalitu. "Kontrola kvality probíhá až do okamžiku, kdy je vozidlo předáno koncovému zákazníkovi," dodává Vallejo.

 

- Práce pro puntičkáře: Některé ze svých silných stránek tito odborníci využívají také ve vlastním osobním životě. Nepřetržitá práce s milimetrovou přesností znamená, že "například při nákupu brýlí pečlivě zkoumám, zda jsou stranice řádně připevněny ke kloubům", říká Marc. "Všichni jsme puntičkáři. Já dokonce kontroluji, jako dobře jsou vzájemně spojeny díly u hraček mé dcery," dodává Vallejo.

 

- Úkoly pro 500 lidí: Na kvalitu vzájemného spojení a lícování všech dílů dohlížejí nejen inženýři a odborníci z oddělení technického měření, ale také profesionálové v ostatních odděleních společnosti SEAT a více než 90 jejích dodavatelů z 12 zemí v Evropě, Asii a Severní Africe.

 

Odkaz na video naleznete zde:

https://youtu.be/wnvFhz1Ajb8

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2017 dosáhl SEAT zisku po zdanění 281 milionů eur, prodal téměř 470 000 vozidel a jeho rekordní výnosy z prodeje činily více než 9,5 miliardy eur.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde se vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Toledo a Ateca vznikají v České republice, Tarraco v Německu, Alhambra Portugalsku a Mii na Slovensku.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com