Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji

Příprava na budoucnost

5 věcí, které byste měli vědět o mikromobilitě

02.26.2019

/ Řešením pro mikromobilitu jsou malá, elektricky poháněná vozidla, používaná často na prvním a posledním úseku cesty

/ Skútry, koloběžky a jízdní kola patří mezi dopravní prostředky, které mohou snížit emise CO2 a zlepšit plynulost dopravy v městských oblastech

/ Významná městská centra rostou a do roku 2040 bude podle prognóz žít ve městech až 65 % obyvatelstva

 

Praha, 26/02/2019 - Mikromobilita patří v současnosti mezi často skloňovaná slova. Co přesně slovo "mikromobilita" vyjadřuje? A jak mění způsob, jímž uvažujeme o dopravě? Zde je stručný přehled:

 

Co je mikromobilita? Tento termín označuje řešení pro cestování na krátké vzdálenosti, obvykle na prvním nebo posledním úseku cesty. Celosvětově je přibližně 60 % jízd automobilem kratších než 8 kilometrů. Podle studie Centra McKinsey pro budoucí mobilitu by přitom bylo v těchto případech možné používat místo automobilu řešení pro mikromobilitu.

 

Kde lze mikromobilitu využívat? Velkoměsta se ohromující rychlostí mění v důsledku demografických změn a celkového růstu počtu obyvatel. Každý týden se do velkoměst stěhuje 1,3 milionu lidí. Do roku 2030 vzroste počet "megaměst", což jsou městské oblasti s více než 10 miliony obyvatel, na 43. To je o 12 více než dnes. A v roce 2040 bude podle prognóz žít 65 % obyvatel ve velkoměstech. Avšak vývoj řešení pro mikromobilitu je mnohem komplexnější než pouhé vytvoření produktu. "Velkoměsta chtějí hledat řešení se společnostmi. Pokud jen vyšlete do ulic velké množství skútrů, je to špatný přístup. Vynakládáme velké úsilí na spolupráci s místními úřady," říká Fabian Simmer, manažer digitálních produktů a služeb ve společnosti SEAT.

 

Kdy lze mikromobilitu využívat a proč je tak důležitá? Města rostou přímo před očima. Z toho vyplývá mnoho výzev a mikromobilita sehraje klíčovou roli při hledání jejich řešení minimálně z hlediska ochrany životního prostředí a úspory času. Například Carla přijede na parkoviště na okraji města a odtud se do své kanceláře přepraví na koloběžce, která je uložena v zavazadlovém prostoru jejího vozu. Simmer k tomu říká: "Lidé chtějí úsporu času a více komfortu, a toho chtějí dosahovat ekologickým způsobem."

 

Jak mikromobilitu využívat? Mezi řešení patří lehká vozidla, obvykle s elektrickým pohonem, jako jsou například skútry, koloběžky nebo jízdní kola, a další dopravní prostředky. "Produkty pro mikromobilitu jsou důležité pro soukromé zákazníky, ale také pro pronajímatele. Při vývoji budoucí generace těchto produktů zohledňujeme požadavky obou cílových skupin. V závislosti na denní době by uživatelé měli mít na výběr různé dopravní prostředky," říká Simmer.

 

SEAT již představil elektrickou koloběžku eXS KickScooter powered by SEGWAY. Nyní je na řadě další obrovský krok směrem k městské mikromobilitě v podobě nového vozidla, vyvinutého jako platforma pro mobilitu. Světová premiéra koncepčního vozu SEAT Minimó se uskutečnila na kongresu MWC v Barceloně. 

 

ŘÍZENÍ S ŠESTÝM SMYSLEM

https://youtu.be/Yc6roOaknYg

 

SEAT ČINÍ NOVOU ELEKTRICKOU KOLOBĚŽKOU EXS KICKSCOOTER PRVNÍ KROK PŘI REALIZACI SVÉ STRATEGIE V OBLASTI MIKROMOBILITY 

https://youtu.be/cwmWVvGmnxk

 

VOZY SEAT EMII JSOU JIŽ V PROVOZU

https://www.seat-mediacenter.com/storiespage/newstories/SEAT-eMiis-are-now-on-the-road-in-Barcelona.html

 

 

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2018 prodal SEAT 517 600 vozidel, což je nejvyšší počet v 68leté historii značky.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com