Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji

Seat

50 let v šedesáti sekundách

04.04.2019

 Automobilový průmysl absolvoval v uplynulých desetiletích bouřlivý vývoj, od designu a výroby až po vývoz

 Stejný počet automobilů, který byl dříve vyroben během jednoho dne, vyjede nyní z bran výrobního závodu za pouhé 3 minuty

 V porovnání s dvouletou čekací lhůtou na model SEAT 600 je dnes možné koupit si automobil za 10 minut pěti kliknutími myší

 

Praha, 04/04/2019. Dříve udávaly tón černobílé fotografie, dnes videa s rozlišením Ultra HD 4K. Kdysi se zprávy posílaly faxem, nyní k tomuto účelu slouží aplikace. Hudbu jsme poslouchali z vinylových dlouhohrajících desek, v současnosti si přehráváme zvukové soubory MP3. Lidská společnost prodělala v uplynulých 50 letech nesmírný vývoj. Jakým způsobem se však změnil automobilový průmysl? Podívejme se na některé ukazatele, které nám rozsah těchto změn trochu přiblíží:

 

Od tužky a gumy až po virtuální realitu: Moderní designérské a vývojové centrum se vůbec nepodobá těmto pracovištím z 60. a 70. let. Kružítka, gumy a dlouhé pracovní stoly s nekonečnými stohy výkresů ustoupily tabletům, brýlím s virtuální realitou a velkoformátovým displejům. "Díky virtuální realitě lze v současnosti posoudit a schválit 90 % designu, aniž by existoval model jakéhokoli dílu vozidla," říká Manel Garcés, který nese ve společnosti SEAT odpovědnost za vizualizaci a digitální designérské procesy.

 

Z 5 na 2400 vozů denně: Po zprovoznění prvního výrobního závodu SEAT v barcelonské logistické a průmyslové zóně Zona Franca v roce 1950 v něm vznikalo 5 vozů denně. Výrobní závod Martorell vyrábí v současnosti více než 2300 vozidel denně, což znamená, že každé 3 minuty vyjede z bran závodu stejný počet automobilů jako za celý den na počátku historie společnosti SEAT. Díky tomuto vývoji se podařilo postavit celé Španělsko na kola. V 50. letech bylo ve Španělsku 3,1 vozu na 1000 lidí v porovnání s 480 v současnosti.

 

Od všudypřítomné manuální práce k více než 2000 robotům: V počátcích byli roboti science fiction. V 60. a 70. letech byly automobily lakovány kompletně ručně, zatímco v současnosti nanáší tenké vrstvy laku 84 robotů v lakovacích komorách a nejnovější generace skenerů zkontroluje hladkost povrchu během 43 sekund. Bouřlivý technický vývoj dokládá také více než 2000 robotů v karosárně a 125 autonomních robotů v montážních halách 9 a 10. Všichni roboti každý den spolupracují s více než 7000 zaměstnanci ve výrobním závodě Martorell.

 

Od práce ve 40stupňovém horku k biomechanickým zařízením: Bez klimatizace, v nízkých teplotách v zimě a téměř 40 stupních Celsia v létě. V takových podmínkách se pracovalo ve výrobních závodech před půl stoletím. Současné výrobní závody jsou vybaveny systémy pro udržování konstantní teploty a disponují nejmodernějšími ergonomickými prvky, které jsou prevencí pracovních úrazů. Zdravotní a rehabilitační středisko CARS v závodě Martorell například vyvíjí biomechanická zařízení, která pomocí virtuální reality simulují pohyby pracovníků na montážní lince za účelem vylepšování ergonomie pracovních stanic.

 

Od Bogoty až po Sydney: Vývoz automobilů byl pro značku SEAT v roce 1965 něčím neslýchaným. Symbolickým krokem byla letecká přeprava tehdejších modelů značky do Kolumbie. SEAT se začal důsledněji věnovat vývozu až po roce 1983. V té době byl zahájen prodej modelu Ronda v Nizozemí. V roce 2018 vyvezl SEAT 80 procent z 474 300  vozů vyrobených v Martorellu. Pokud bychom tyto automobily seřadili těsně za sebou, propojily by Barcelonu a Sydney.

 

Od dvouleté čekací lhůty k 5 kliknutím: Způsob, jímž kupujeme automobily se nesmírně změnil. Jediným místem kontaktu zákazníka se značkou byla dealerství. V současnosti 71 % procent zákazníků hledá nejprve informace na internetu a až poté navštíví svého prodejce. To však není všechno. V polovině 60. let museli zákazníci čekat na svůj vůz SEAT 600 dva roky.  V současnosti můžete automobil zakoupit za pouhých 10 minut po pouhých 5 kliknutích v případě projektu internetového prodeje, který SEAT spustil v Norsku.

 

Video k dispozici zde: https://youtu.be/H37Eao6CC3E

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2018 prodal SEAT 517 600 vozidel, což je nejvyšší počet v 68leté historii značky, a dosáhl zisku po zdanění 294 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje téměř 10 miliard eur.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

Kontakt pro média:

 

  Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

www.seat.cz

  AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz