SEAT a Ducati

Kdo má víc dílů, závodní vůz nebo závodní motocykl?

2017-06-13

SEAT a Ducati

Kdo má víc dílů, závodní vůz nebo závodní motocykl?

 

/   Obě značky sdílejí řemeslný přístup při výrobě svých závodních vozidel

/   Více než 1400 dílů a 277 pracovních hodin promění standardní skelet karoserie v Leon Cup Racer

/   Celkem 2060 dílů a 80 hodin práce vyžaduje závodní motocykl Ducati

 

Praha, 13/06/2017 - Procesy výroby závodních vozů SEAT Sport a závodních motocyklů Ducati Corse kombinují řemeslné dovednosti s vyspělou technikou. Oba týmy vyrábějí v Martorellu a Boloni vozidla pro umístění na stupních vítězů. Výroba závodního vozu SEAT Leon Cup Racer a závodního motocyklu Ducati MotoGP vypadá následovně:

 

- Dvě skládanky z tisíců dílů: Standardní skelet karoserie modelu Leon tvoří základ pro výrobu závodního vozu. Přidáním 1400 dílů k jeho struktuře vznikne ze sériově vyráběného modelu Cup Racer. Na druhé straně Ducati připevní 2060 dílů k podvozku, který byl specificky zkonstruován pro závody.

 

- Až 277 hodin řemeslné práce: Od úplně prvního dílu až po dokončení vozidla věnují týmy mechaniků 277 hodin montáži závodního vozu a 80 hodin sestavení motocyklu.

 

- Srdce stroje: Motor závodního vozu Leon Cup Racer má hmotnost 170 kilogramů, zatímco motor závodního motocyklu Ducati váží 49 kilogramů. V obou případech se jedná o jeden z prvních komponentů, montovaných do vozidla. Rozdíl spočívá v tom, že motor automobilu zvedá při montáži dílenský jeřáb, zatímco u motocyklu zdvihnou motor tři mechanici manuálně, aby jej připevnili k rámu podvozku.

 

- 9 milisekund trvá řazení: Jednou z výzev pro konstruktéry závodních vozidel je získat zlomky sekundy při každé změně převodového stupně. V MotoGP spoléhá Ducati na technologii Seamless, která umožňuje řazení během pouhých 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadicí páku. Leon Cup Racer je vybaven elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou DSG s páčkami na volantu pro manuální řazení.

 

- Výkon pod kontrolou: Leon Cup Racer s hmotností 1119 kilogramů a nejvyšší rychlostí
267 km/h zpomaluje díky brzdové soustavě s kotoučovými brzdami o průměru 378 mm a šestipístkovými třmeny, zatímco závodní motocykl Ducati s nejvyšší rychlostí 350 km/h a hmotností 157 kilogramů je vybaven brzdovými kotouči o průměru 340 mm a čtyřpístkovými třmeny.

 

Odkaz na video naleznete zde: https://youtu.be/_GU73hhk1D0

 

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2017

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr a dvojnásobný vicemistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC, pokračují v úspěšné spolupráci, navázané v roce 2015. Jeden z nejtalentovanějších českých okruhových jezdců současnosti se umístil v ETCC 2015 a 2016 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT. První závod ETCC 2017 se jel koncem dubna v italské Monze. Květen měl na programu dva závody, na maďarském Hungaroringu a německém Nürburgringu. Červnový závod na okruhu Vila Real v Portugalsku stanoví pořadí před letní přestávkou, po níž se závodníci postaví na start v září v belgickém Zolderu. Finále ETCC 2017 budou sledovat diváci na Autodromu Most v České republice.

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT

Tel.: +420 739 546 542

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji