Evoluce modelu Leon CUPRA

Cesta k nejintenzivnějšímu řevu

2017-09-12

/ První generaci dělí od modelu CUPRA R, který bude představen na Frankfurtském autosalonu, 17 let a více než 100 k

/ Sériově vyráběný vůz se závodní duší, který je základem pro SEAT Leon Cup Racer

/ Výkonný motor umožňuje pokořit hranici 100 km/h za necelých pět sekund

 

Praha, 12/09/2017 - Sériově vyráběné modely CUPRA se od samého počátku vyznačují sportovními výkony závodních vozů. U příležitosti nadcházející premiéry nového modelu SEAT Leon CUPRA R, který se s výkonem 310 k stane nejvýkonnějším modelem v historii značky, si připomeňme evoluci jeho předchůdců:

 

- 17 let a více než 100 k: To jsou počty let a "koňských sil", vyjadřujících výkon motoru, které dělí první a nejnovější verzi modelu Leon CUPRA. Leon CUPRA, představený v roce 2000, byl ve své době měřítkem a jako první vůz SEAT překonal svým výkonem hranici 200 k. Nejnovější verze, představená letos v březnu, překonává svého předchůdce výkonem 300 k i zrychlením z 0 na 100 km/h za necelých pět sekund a do příchodu modelu CUPRA R je nejvýkonnějším vozem SEAT.

 

- Od začátku spolehlivá trakce pohonu všech kol: První generace byla výjimečná atmosféricky plněným motorem V6 v kombinaci s šestistupňovou převodovkou. Stejně jako v modelu CUPRA 300 zajišťoval spolehlivý přenos hnací síly na vozovku pohon všech kol. Nejnovější verze má kromě mnoha dalších technicky vyspělých systémů navíc funkci pro rozpoznávání chodců, která na povel elektronické řídicí jednotky aktivuje nouzové brzdění.

 

- Závodní geny: SEAT Leon CUPRA je městským vozem se závodní duší, který se stal základem pro konstrukci závodního vozu Leon Cup Racer, nasazovaného aktuálně v mezinárodním mistrovství cestovních vozů TCR. Závodní verze je vybavena motorem 2.0 TSI z modelu Leon CUPRA. Inženýři oddělení SEAT Sport konstrukci motoru optimalizovali a přidali nové komponenty. Díky tomu vzrostly hodnoty nejvyššího výkonu na 345 k a maximálního točivého momentu na 420 N.m.

 

- Sériově vyráběné modely, které stanovují rekordy: V roce 2014 se stal Leon CUPRA, za jehož volant usedl Jordi Gené, nejrychlejším sériově vyráběným vozem s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgring s časem 7:58 min. O rok později se stal Leon ST CUPRA na stejném závodním okruhu nejrychlejším vozem s karoserií kombi poté, co dosáhl času 7:58:12 min.

 

- Velkolepý vstup do světa motocyklových závodů: Leon CUPRA 300 je sponzorem týmu Ducati v MotoGP a mistrovství světa superbiků, v němž bude bezpečnostním vozem. Je to poprvé, co plní tuto roli v mezinárodních závodech.

 

- Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso za volantem modelu CUPRA: Slavní závodní jezdci, jako je trojnásobný mistr světa v MotoGP Jorge Lorenzo a mistr světa ve třídě do 125 cm3 Andrea Dovizioso, jezdí s vozem SEAT Leon CUPRA o výkonu 300 k jako ambasadoři značky. Oba sportovci oceňují mimořádné sportovní výkony a zrychlení tohoto modelu.

 

- Top 5 v Evropě: V uplynulém roce bylo na celém světě prodáno více než 9000 vozů CUPRA. Z nich putovalo 8300 na evropský trh. Tento sportovní model se tak umístil v Top 5 ve svém segmentu v Evropě.

 

- Nový Leon CUPRA R na Frankfurtském autosalonu: Mezinárodní autosalon se stane svědkem premiéry nového modelu, který se s výkonem 310 k stane nejvýkonnějším vozem značky.

 

 

 

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2017

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr a dvojnásobný vicemistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC, pokračují v úspěšné spolupráci, navázané v roce 2015. Jeden z nejtalentovanějších českých okruhových jezdců současnosti se umístil v ETCC 2015 a 2016 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT. První závod ETCC 2017 se jel koncem dubna v italské Monze. Květen měl na programu dva závody, na maďarském Hungaroringu a německém Nürburgringu. Červnový závod na okruhu Vila Real v Portugalsku stanovil pořadí před letní přestávkou, v jehož čele stojí s třináctibodovým náskokem Petr Fulín a SEAT Leon Cup Racer. Závodníci se opět postaví na start v září v belgickém Zolderu. Finále ETCC 2017 budou sledovat diváci na Autodromu Most v České republice.

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

 

 

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151 

Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

Koordinátor marketingu a prodeje SEAT 

Tel.: +420 739 546 542 

Mail: filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz

 

www.seat.cz

http://seat-mediacenter.com

 

 

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji