Věda na kolech

Jakékoli klimatické podmínky v jedné komoře

2017-02-17

Jakékoli klimatické podmínky v jedné komoře

/   Materiály musí v automobilovém průmyslu úspěšně absolvovat testy za extrémního počasí, aby byla prověřena jejich kvalita a odolnost

/   Díly jsou testovány v rozsahu teplot od -40 °C do +110 °C a v komoře, která simuluje nepřetržité sluneční záření, mohou být až čtyři měsíce

 

Praha, 17/02/2017 - "Jednou výheň pouště Kalahari, jindy zase mrazivé prostředí Laponska. V této místnosti napodobujeme všechny druhy klimatických podmínek na Zemi," říká technik v bílém laboratorním plášti, zatímco do komory vkládá přístrojovou desku.

 

Oddělení kvality výrobce automobilů SEAT testuje díly vozidel při teplotách sahajících

od -40 °C do +110 °C, "abychom ověřili, že materiálům nebude škodit působení horka nebo chladu", vysvětluje Rafael Bolívar, inženýr, který má tento test na starosti.

 

A co se stane, pokud je vůz provozován v pobřežní oblasti? Ve vedlejší místnosti panuje vlhké prostředí s vysokým obsahem soli ve vzduchu, které odpovídá obvyklým atmosférickým podmínkám v přímořských regionech. "Tím zajistíme, aby díly nepodléhaly korozi, pokud je vůz po delší dobu v blízkosti moře," dodává Rafael.

 

"Pokud zákazník žije v Mexiku a jeho vůz je každý den vystaven ostrému slunečnímu svitu, musíme zajistit, aby barva vozu časem nevybledla," říká. To je úkol pro zařízení Xenotest, které simuluje sluneční záření a jeho vliv na díly. "Díly zde zůstávají po dobu jednoho týdne až čtyř měsíců, záleží na jejich umístění v konstrukci vozidla," říká Rafael, zatímco do komory přináší vzorek zadních světlometů. O 120 dní později bude tento díl podroben kontrole, která odhalí případné znaky předčasného stárnutí.

 

Výrobce automobilů SEAT kromě výše uvedených simulací také dopravuje své vozy do vzdálených míst na naší planetě s polárním klimatem nebo pouštním prostředím. Vozidla jsou v těchto oblastech provozována a vystavena působení živlů po dobu jednoho roku až dvou let, aby bylo zaručeno, že za žádných povětrnostních podmínek nedojde k poškození žádného dílu vozidla. SEAT totiž vyváží své vozy do 75 zemí a "slunce v Mexiku je jiné než v severských evropských zemích, jako je Švédsko; naše vozy však musí poskytovat stejné provozní vlastnosti a výkony za všech okolností a bez ohledu na to, kde jsou," uzavírá Rafael.

 

 

Video naleznete zde: https://youtu.be/OOtJDe1YUNg

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2016 prodal SEAT na celém světě 410 200 vozidel, což je nejlepší výsledek od roku 2007.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

 

 

 

Tato stránka používá cookies ke zkvalitnění zážitku z jízdy naší stránkou.
Souhlasím a pokračuji