Praha, 04/01/2022. Značky SEAT a CUPRA slaví svůj historicky nejúspěšnější rok v České republice. V roce 2021 předali autorizovaní prodejci obou značek českým zákazníkům celkem 8373 vozů SEAT a CUPRA. Nejvíce se modelům SEAT a CUPRA dařilo v segmentu SUV v čele s modely SEAT Arona a CUPRA Formentor. Loňský rok přinesl kromě prodejních úspěchů také další varianty s plug-in hybridními pohony a první 100% elektromobil značky CUPRA, s nímž začíná éra intenzivní elektrifikace produktového portfolia. CUPRA je úspěšným průkopníkem elektrifikace také v motoristickém sportu.
Rok 2021 patřil značkám SEAT a CUPRA," říká Aleš Novák, ředitel značek SEAT a CUPRA pro Českou republiku. "Loni jsme zákazníkům předali 8373 vozů SEAT a CUPRA, a tím jsme stanovili náš nový prodejní rekord i přes všechny známé problémy roku 2021. Obě značky profitují z širokého portfolia atraktivních modelů včetně mimořádně oblíbených SUV různých velikostí. Za našimi loňskými prodejními úspěchy stojí také náš obchodní tým a dealerská síť, které patří velký dík za neúnavnou práci v náročných podmínkách covidové pandemie."
Z 8373 vozů předaných v roce 2021 zákazníkům bylo 7730 vozů SEAT a 643 vozů CUPRA. Pozice nejprodávanějšího modelu obsadily SEAT Arona, loni modernizovaný městský crossover, a CUPRA Formentor, dynamický crossover, který se etabloval jako první model navržený výhradně pro značku CUPRA. Velké oblibě u českých zákazníků se v minulém roce těšily také modely Leon v obou karosářských verzích hatchback a rodinné kombi Sportstourer, v dubnu 2021 omlazená Ibiza, Ateca, která před pěti lety zahájila ofenzivu značky SEAT v segmentu SUV, a velké SUV Tarraco.
Rok 2021 byl pro značky SEAT a CUPRA bohatý na události. Bestseller Formentor se hned zkraje roku dostal do finálového kola prestižní ankety Evropské auto roku 2021 (COTY) a nedlouho poté se představil ve verzích e-HYBRID a VZ5. Mezi produktové novinky se zařadil také SEAT Tarraco s pohony TSI 245 k DSG 4Drive a e-HYBRID, SEAT Leon 1.5 TGI na zemní plyn a modernizované modely Arona a Ibiza. V první polovině loňského roku se do nabídky na českém trhu vrátilo rodinné MPV SEAT Alhambra. Značka CUPRA pokračovala po únorové oslavě svého třetího výročí v rozšiřování svého produktového portfolia. V modelové řadě CUPRA Leon mají zákazníci k dispozici ještě rozmanitější výběr pohonů a v květnu se ve světové premiéře představil první elektromobil značky, CUPRA Born, který v závěru roku navázal na úspěch Formentoru a postoupil do finále ankety Evropské auto roku 2022. V červnu následovala exkluzivní CUPRA Ateca Limited Edition VZ. Na podzim naznačily budoucí plány v oblasti elektromobility koncepční vozy CUPRA UrbanRebel a CUPRA Tavascan Extreme E Concept. CUPRA úspěšně pokračovala také v projektech elektrifikace motoristického sportu. S výkonným závodním elektromobilem CUPRA e-Racer získala historicky první mistrovské tituly v kategorii závodních cestovních elektromobilů v hodnoceních jezdců (Mattias Ekström) i konstruktérů a s elektricky poháněným terénním SUV e-CUPRA ABT XE1 sbírala cenné zkušenosti a první úspěchy také v elektromobilovém mistrovství Extreme E, které se koná na nejodlehlejších místech planety, na nichž se již projevují důsledky klimatické změny. CUPRA již potvrdila svou účast v sezoně 2022, která začne v únoru.
SEAT je značkou s nejmladším zákaznickým profilem v Evropě (průměrný věk jejích zákazníků je o 10 let nižší, než je průměr trhu) a bránou pro nové klienty koncernu Volkswagen Group (56 % zákazníků přichází ke značce SEAT od značek mimo koncern). SEAT nabízí automobily "stvořené v Barceloně", s přitažlivým designem a nejvyspělejšími spalovacími motory.
Značka SEAT v současnosti nabízí nejsilnější produktovou řadu v její historii. Portfolio šesti modelů zahrnuje širokou škálu pohonů, od nejhospodárnějších spalovacích motorů tradiční konstrukce přes částečně hybridní a externě nabíjitelné hybridní pohony až po spalovací motory na stlačený zemní plyn. SEAT nedávno uvedl na trh modely SEAT Leon e-HYBRID a SEAT Tarraco e-HYBRID a v letošním roce představí modernizované verze modelů Ibiza a Arona. Téměř polovinu prodejů značky SEAT tvoří tři modely v segmentu SUV (Arona, Ateca a Tarraco).
SEAT se navíc zaměřuje na městskou mobilitu prostřednictvím obchodní jednotky SEAT MÓ, která se zabývá vývojem a realizací strategie společnosti v oblasti budoucí mikromobility s důrazem na elektrické produkty a služby.
Porsche Česká republika s.r.o.
Filip Stoulil
Koordinátor marketingu a prodeje SEAT
Tel.: +420 739 546 542
Mail: [email protected]
www.seat.cz
AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Key Account Manager
Tel.: +420 736 751 151
Mail: [email protected]