Recyklace výrobků s ukončenou životností
Jakmile automobil dosáhne konce své životnosti, nemusí se ještě nutně stát odpadem. Většinu z jeho komponentů lze opětovně využít. Každý vůz je již konstruována a vyráběn způsobem, který je maximálně šetrný k životnímu prostředí.
Recyklace pro budoucnost
Budování vztahu k životnímu prostředí je postaveno na třech základních pilířích. Počínaje vývojem a výrobou vozů, přes zajištění údržby v odborných servisech, až po recyklaci starého vozu a starých dílů, která odpovídá platným právním předpisům.
Již ve fázi vývoje jsou brány do úvahy technologie recyklace, které bude možné v praxi použít. Důležitým příspěvkem je proto další vylepšení konstrukce, která splňuje požadavky recyklace, a to i přes neustále rostoucí nároky na nové automobily, zejména pokud jde o komfort a bezpečnost.
Způsob zajištění zpětného odběru pneumatik
1. Konec užívání pneumatiky konečným uživatelem
2. Sběr odpadních pneumatik z míst zpětného odběru
3. Odevzdání odpadní pneumatiky v místě zpětného odběru
4. Zpracování odpadních pneumatik (drcení, výroba granulátu)
5. Využití jako alternativní palivo (energetické využití) - cementárny a příp. různé energetické zdroje
6. Protektorování, výroba nového výrobku z granulátu (hřiště, protihlukové stěny, tlumící desky, víka kanálů apod.) www.rpgrecycling.cz
Způsob zajištění zpětného odběru olověných autobaterií – individuální systém
1. Konec užívání výrobku konečným uživatelem. Info na internetových stránkách výrobců autobaterií
2. Sběr použitých odpadních autobaterií z míst zpětného odběru Odevzdání odpadní autobaterie v místě zpětného odběru (pokud není přímo součástí vozidla s ukončenou životností)
3. Zpracování olověných odpadních autobaterií v hutích (v ČR společnost Kovohutě Příbram nástupnická, a.s.), www.kovopb.cz
Využití získaných surovin (zejména olova) ve výrobě nových výrobků, vč. nových autobaterií
Více informací k recyklaci starých automobilů a dalších výrobků
s ukončenou životností PDF ke stažení
zde (1MB)
Více informací k recyklaci použitých pneumatik a olověných baterií PDF ke stažení zde (1MB)