Praha, 19/10/2022. Úspěšný příběh kategorie SUV pokračuje. Automobily SUV (Sports Utility Vehicle) si každoročně ukrojují stále větší část trhu. V roce 2021 na ně připadalo 46 % registrací nových vozů v Evropě, což je o 5 procentních bodů více než v předchozím roce. Skvělým příkladem této růstové evoluce je produktová řada SUV značky SEAT. Ta v roce 2022 přesáhla hranici jednoho milionu prodaných vozů všech tří modelů, tedy pouhých šest let po uvedení prvního z nich na trh. Loni se již modely Arona, Ateca a Tarraco podílely na globálním prodeji značky SEAT 49 procenty, resp. 192 100 vozy. Mezi hlavní důvody jejich popularity patří design, všestrannost a sportovní jízda.
Všestranný lídr.
Jubilejním jednomiliontým vyrobeným SUV nebyl nikdo menší než SEAT Arona, který stojí vždy v čele. Od svého uvedení na trh v roce 2017 se první městské SUV značky SEAT stalo jejím nejoblíbenějším modelem. Na celém světě se prodalo 481 585 vozů. V roce 2021 byl model Arona bestsellerem ve Španělsku. Bylo to poprvé, co se SUV stalo lídrem na trhu v této zemi. Od debutu modelu Arona bylo ve Španělsku prodáno téměř 98 000 vozů. Bestseller vyniká svým funkčním a praktickým designem, mladistvým a individualizovatelným vzezřením, výhodným poměrem cena/výkon, skvělou jízdní dynamikou a technicky vyspělým interiérem, který cestujícím poskytuje mimořádný komfort, konektivitu a vysokou úroveň bezpečnosti. Vozy SEAT Arona vyrábí závod Martorell.
Elegance do každého terénu.
Po modelu Arona následuje robustní SEAT Ateca, první SUV v historii značky. Zákazníci si zakoupili již 435 443 těchto kompaktních SUV. Elegantní linie spolu s osobitým sportovním charakterem propůjčují modelu Ateca nezaměnitelnou identitu, která je ještě více umocněna ve verzi s pohonem všech kol 4Drive, jež patří mezi nejhospodárnější vozy své třídy na trhu. Ateca má hodně příznivců v Německu, kde celkový počet prodaných vozů přesáhl již 108 000, a to díky agilním, stabilním a komfortním jízdním vlastnostem v jakékoli situaci, které dokonale ladí s off-roadovým charakterem tohoto modelu.
Velké SUV s velkorysým designem.
Skvěle si vede také SEAT Tarraco. Dosud bylo na celém světě prodáno již 88 820 těchto velkých SUV uvedených na trh v roce 2018. Je to první model, jehož označení vzešlo z veřejného hlasování, na němž se podílelo více než 140 000 lidí. Vzhled tohoto SUV umocňuje jeho design udávající trendy. Tarraco však nejvíce vyniká svou prostorností, až sedmimístným ergonomickým interiérem a zavazadlovým prostorem o objemu až 1775 litrů se sklopenými všemi sedadly za první řadou. Díky zvýšené poloze nabízí praktičnost bez kompromisů ohledně sportovní ovladatelnosti a vynikající preciznosti v zatáčkách. Stejně jako v případě modelu Ateca je největším trhem Německo, kde bylo prodáno již 29 000 vozů Tarraco.
SEAT je značkou s nejmladším zákaznickým profilem v Evropě (průměrný věk jejích zákazníků je o 10 let nižší, než je průměr trhu) a bránou pro nové klienty koncernu Volkswagen Group (56 % zákazníků přichází ke značce SEAT od značek mimo koncern). SEAT nabízí automobily "stvořené v Barceloně", s přitažlivým designem a nejvyspělejšími spalovacími motory.
Značka SEAT v současnosti nabízí nejsilnější produktovou řadu v její historii. Portfolio šesti modelů zahrnuje širokou škálu pohonů, od nejhospodárnějších spalovacích motorů tradiční konstrukce přes částečně hybridní a externě nabíjitelné hybridní pohony až po spalovací motory na stlačený zemní plyn. SEAT nedávno uvedl na trh modely SEAT Leon e-HYBRID a SEAT Tarraco e-HYBRID a v letošním roce představí modernizované verze modelů Ibiza a Arona. Téměř polovinu prodejů značky SEAT tvoří tři modely v segmentu SUV (Arona, Ateca a Tarraco).
SEAT se navíc zaměřuje na městskou mobilitu prostřednictvím obchodní jednotky SEAT MÓ, která se zabývá vývojem a realizací strategie společnosti v oblasti budoucí mikromobility s důrazem na elektrické produkty a služby.